• Cass123

    Spökstreck?

    När man ändrar lite kontrast och ljusstyrka blir det tydligare. Kanske fusk?
    Hjälp mig tolka testet:)

  • Svar på tråden Spökstreck?
  • Gimele

    Jag läste att det som definierar spökstreck är om det är en annan färg än förväntat posetivt streck.. Detta ser ut att vara rätt färg på tycker jag!
    Grattis till graviditeten! 

  • Cass123


    Såhär ser det ut med ett testa tidigt test..inte direkt tydligare än rfsu:s :P Är nu på BIM-3. Kanske bara ska försöka ha is i magen i några dagar...
  • Cass123
    Gimele skrev 2022-08-11 23:44:19 följande:

    Jag läste att det som definierar spökstreck är om det är en annan färg än förväntat posetivt streck.. Detta ser ut att vara rätt färg på tycker jag!
    Grattis till graviditeten! 


    Tack snälla för svaret! Jag vågar inte riktigt hoppas än...är på BIM-3. Såg negativt ut på testa tidigt-testet men tog ett nytt idag (blivit testberoende!) Som visar detta: 
    Vågar man lita på testerna innan BIM?
  • Cass123
    L 91 skrev 2022-08-12 16:46:23 följande:

    Jag tycker att det ser positivt ut! Grattis!!


    Tycker du?:D Vågar man lita på ett test om man tar det "för tidigt"/innan BIM?
  • L 91

    Absolut! Ett positivt test är ett positivt test! Starkare än mina första test med mina 4 barn ;) Grattis igen!

  • Cass123
    L 91 skrev 2022-08-12 20:14:52 följande:

    Absolut! Ett positivt test är ett positivt test! Starkare än mina första test med mina 4 barn ;) Grattis igen!


    Tack så mycket!:)
    Ska testa igen på BIM-dagen och se om strecket är kvar/starkare! 
  • L 91
    Cass123 skrev 2022-08-13 07:58:09 följande:
    Tack så mycket!:)
    Ska testa igen på BIM-dagen och se om strecket är kvar/starkare! 
    Då hoppas vi på ett starkt och fint plus :) Uppdatera gärna!
  • Cass123
    L 91 skrev 2022-08-13 11:49:39 följande:
    Då hoppas vi på ett starkt och fint plus :) Uppdatera gärna!
    Tog 2 olika tester idag på BIM-dagen. Kan inte tro mina ögon!!
    Hur långt efter BIM brukar man vilja testa och se så strecket inte blir svagare?

  • Ann Lis

    När fick du första synliga strecket i förhållande till ÄL ? :) och grattis till så fina streck idag <3

  • Cass123
    Ann Lis skrev 2022-08-15 11:35:44 följande:

    När fick du första synliga strecket i förhållande till ÄL ? :) och grattis till så fina streck idag <3


    Tack snälla! Svårt att smälta just nu.. antydan till streck fick jag på ÄL+10. 
  • Happy80

    Grattis, ser it som ett helt normalt plus på bim!


    Efter det att teststrecket blivit starkare än kontrollsttecket (eller du fått 3+ på cb) är det ingen idé att testa mer. Efter en viss tid (v 7 typ) kan man även få missvisande test pga hook effekt. 

  • Ann Lis

    Cass123 kunde inte citera nu men är det RFSU vanliga testa ofta eller är det ett testa tidigt som du fick streck på ÄL + 10 ? :) 

  • Cass123
    Ann Lis skrev 2022-08-15 13:49:05 följande:

    Cass123 kunde inte citera nu men är det RFSU vanliga testa ofta eller är det ett testa tidigt som du fick streck på ÄL + 10 ? :) 


    På rfsu:s vanliga. Testade ett testa tidigt trst men fick ett knappt synligt streck då..märkligt!
  • Ann Lis
    Cass123 skrev 2022-08-15 14:52:11 följande:
    På rfsu:s vanliga. Testade ett testa tidigt trst men fick ett knappt synligt streck då..märkligt!

     


    ok :)

Svar på tråden Spökstreck?