• Anonym (Mindre attraktiv)

Att ha en väldigt snygg man är det positivt?

Har en ganska ny relation som min mamma fått mig att känna tvivel för pga hans utseende.

Mina föräldrar är fortfarande tillsammans. Min pappa ser tydligen väldigt bra ut. Det gör även han jag träffar.

Men mamma säger att det är inte bra. Att om hon hade levt om sitt liv hade hon valt en oattraktiv man. Hon älskar min pappa men att han ser bra ut har orsakat mycket problem för henne.

Hon har oroat sig, blivit svartsjuk och det är jobbigt att ändra pratar, tittar och jämför. Känslan vad gör han med henne? Är jättetung att bära. Kvinnan skall vara den som ser bäst ut i ett par annars får hon komplex. 

Ligger det något i det här eller är mamma bara konstig?

mindre attraktiv

• Svar på tråden Att ha en väldigt snygg man är det positivt?
  • Anonym (Adeline)

Tycker problemet ligger hos din mamma personligen. Är själv gift med en i mångas ögon väldigt attraktiv man, som har vackra drag, tar hand om sig och tränar mycket. Han arbetar som brandman och bara uniformen kan göra en kvinna galen. Men ser inga problem med det, jag är inte svartsjuk, dock kanske lite territorisk men det hade jag varit oavsett. Gifte mig inte med min man för att han är sexig, utan för att han är den han är. 

Så håll du fast vid din hunk och lyssna inte på din mor. Men kom ihåg att svartsjuka aldrig är vackert. 

• Anonym (Ellinor)

Känns som mycket av det ligger på hur din mamma är som person, men det beror ju också på hur din pappa beter sig. Har hon liksom haft anledning att vara svartsjuk och oroa sig? För bara för att man är attraktiv betyder ju inte att man automatiskt är otrogen mot ens partner. 

• Silverjenny

Ger han dig anledning att vara orolig, flirtar han med andra och är otrogen? Om inte, är det är väl ingen anledning att göra slut endast för att han är snygg. Sitt utseende rår han faktiskt inte för mer än någon som är ful.

Min man är också oerhört snygg, han är snyggare än jag som ser mer normalbra ut men jag är inte alls i hans liga. Visst får han mycket uppmärksamhet från andra snygga kvinnor och det skulle inte vara några problem för honom att få andra om han ville. Men han tror på trohet, och han älskar mig och vill vara med mig.

Det är väldigt ofta man ser par som är omaka utseendemässigt tycker jag. Ibland är det kvinnan, ibland mannen som är den mycket snyggare. Då är det väl något annat som har attraherat hos den andra partnern. Man måste inte automatiskt vara ytlig och gå efter utseendet bara för att man själv är vacker. Väldigt vackra människor får tyvärr stå ut med mycket fördomar och avundsjuka, det ser jag både med min man och med väninnor som är väldigt vackra.

• Anonym (Gärna snyggast)

Jag tror det ligger mycket i det. För att inte tala om mannens natur som kanske i sig själv är mindre exklusiv än en kvinnas i grunden. En attraktiv man kommer att ha klasar av kvinnor efter sig och ständiga möjligheter som uppenbarar sig vilket naturligtvis kräver mer av honom i avhållsamhet och moral. Han kommer prövas och hårdare  sig på sin inre stoiker.

För egen del har jag haft förhållande med några män som sett väldigt bra ut, vilket gjorde att jag drogs våldsamt till dem inledningsvis. Man mäter många utmaningar med en sån man och jag vill nog helst vara den mest dyrkad i ett förhållande samtidigt som jag blir mer stolt och mer fysiskt attaherad med en snygg man....svår balansgång.

• Anonym (Elakt)

Vad elakt av din mamma att tycka att han är för snygg för dig. Att hon påstår att hennes dotter utseendemässigt Inte är i samma liga. 

• Fjäril kär

Fast vad är attraktivt egentligen? Och för vem?

Alla har vi olika smak och alla tycker olika om vad som attraherar. 

• EternalOptimist
    Fjäril kär skrev 2022-08-15 12:57:58 följande:

Fast vad är attraktivt egentligen? Och för vem?

Alla har vi olika smak och alla tycker olika om vad som attraherar. 

Jag så tänker jag också. Jag hade vän som verkligen inte förstod vad jag såg i min förra flickvän. Han hade en massa åsikter om hennes utseende. Men för mig var hon den vackraste i världen.
  • Anonym (H)

Det är din mamma som har problem , inte alla kvinnor med attraktiva män.
    Har man bra självförtroende blir man inte svartsjuk utan att partnern ger anledning med sitt beteende. 

Svar på tråden Att ha en väldigt snygg man är det positivt?