Inlägg från: Anders 386 |Visa alla inlägg
  • Anders 386

Varför behövs något extra?

Nevelinane skrev 2022-08-16 13:34:53 följande:

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

Jag tycker det är naturligt att utveckla sina intressen. Det gäller väl allt? Man vill testa nya maträtter, hitta nya vägar när man kör hoj, köpa nya kläder för man tröttnat på dom gamla. Plantera om i trädgården, köpa nya maskiner. Hela livet går ut på att utveckla sina intressen.
    Varför skulle just sexet vara på samma sätt år efter år???

Men min fru är som dig  TS, vissa ser tydligen sex mer som ett toabesök eller klia sig på ett myggbett...  Ingen utveckling, alltid som vanligt. Obestämd  Svårt att förstå för oss som alltid vill vidare...
  • Anders 386
    Nevelinane skrev 2022-08-23 12:21:29 följande:

Att testa massa grejer ser jag som brist på intresse för personen och mer intresse för grejerna. Gillar man personen så behövs inte grejerna.

Livet handlar inte om att bara överleva - det måste hända lite också... Det behöver inte vara dramatiskt - men man kan faktiskt tröttna även på oxfilé om man äter det varje dag...

Men samtidigt tycker jag förstås att alla ska leva sitt liv - man ska inte göra saker man inte gillar. Vi måste respektera våra olikheter...
  • Anders 386
    Nevelinane skrev 2022-08-16 13:34:53 följande:

Jag undrar varför det är så vanligt att det behövs något extra försena del personer, som till exempel att testa det ena och det andra i sängen? Varför kan man inte bara knulla och ha kul?

Din åsikt delas av vissa medan många andra tycker det låter skittrist.
    Man kan väl bara konstatera att människor är väldigt olika - och att sånt här visar hur viktigt det är att hitta en partner som är på samma våglängd. Annars blir resultatet två mindre lyckliga individer...
Svar på tråden Varför behövs något extra?