• Anonym (fråga om hår)

Våga raka huvudet? (kvinna)

Är väldigt fascinerad av hårlösa huvuden. Har väl lite av en fetisch för det, att få raka av allt håret på en man mmmmhhh, men nu handlar det om mitt eget huvud.

Har alltid fått höra att jag har så snyggt, tjockt hår och även gjort modelljobb just för mitt hår. Så det är känsligt och jag är väldigt fäst vid mitt hår men samtidigt skulle det vara så härligt att raka av det och ha ett helt kalt huvud som jag kan raka med hyvel. Raklödder, kanske nån olja och så helt blankt. Solkräm på huvudet, riskera att bränna sig uppepå...aloe vera på bränt huvud osv. såna saker.

Hur osexigt upplever män att ett helt kalt huvud skulle vara? Är det här något som egentligen är bäst att uppleva genom en man där håret inte är lika känsligt för utseendet, att raka hans huvud och vårda hans kala skalp? Vågar en ta steget från att göra det på en man till att göra det på sig själv?   

Har någon gjort det och direkt känt nej fy varför gjorde jag detta, ångrat sig...hur hanterar en den känslan i sådana fall?

• Svar på tråden Våga raka huvudet? (kvinna)
  • Dexter dot com

Jag är kvinna och varit helrakad i perioder. Så befriande och skönt. Just nu har jag en väldigt kort frisyr men funderar på helrakat igen. Har inte upplevt att någon  reagerat negativt.

• Anonym (Oj)

Är väldigt svag för kvinnor med uppsatt hår. Oavsett hur det är uppsatt faktiskt.
    Hästsvans, flätor eller mer avancerat spelar ingen roll.
    Jag trimmar/rakar huvudet regelbundet och skulle gärna låta min kvinna göra det åt mig. 
    Kanske ligga med huvudet i hennes knä och bli rakad. Vill hon så får hon gärna trimma mig i ansiktet också.
    Som en frivillig fortsättning kan man också intimfrisera varandra .....

• Anonym (fråga om hår)
    Dexter dot com skrev 2022-08-17 18:43:19 följande:

Jag är kvinna och varit helrakad i perioder. Så befriande och skönt. Just nu har jag en väldigt kort frisyr men funderar på helrakat igen. Har inte upplevt att någon  reagerat negativt.

Hur var första gången du rakade det? Gick du från kort till rakad eller långt till rakad?
    Anonym (Oj) skrev 2022-08-17 18:50:45 följande:

Är väldigt svag för kvinnor med uppsatt hår. Oavsett hur det är uppsatt faktiskt.
    Jag trimmar/rakar huvudet regelbundet och skulle gärna låta min kvinna göra det åt mig. 
    Kanske ligga med huvudet i hennes knä och bli rakad. Vill hon så får hon gärna trimma mig i ansiktet också.

Jag gillar att raka en man, gå igenom kroppen och göra honom helt slät allt utom ögonbryn (bara noppra bort ev unibrow) och fransar. Även att han ger mig det ansvaret/förtroendet att få sköta om detta som det var min egen kropp. 
  • Friger

Kvinnor med rakat huvud? Ingen turn-on för mig i vart fall. Men finns säkert andra som gillar det.

Jag förknippar det med cancer.

Men jag är för att var och en ska få bestämma själv så är det vad du vill ha så skaffa det. Ett tips kan ju vara att ta det i omgångar med allt kortare hår för att känna efter om det känns rätt.

• Dexter dot com
    Anonym (fråga om hår) skrev 2022-08-17 19:05:22 följande:
    Hur var första gången du rakade det? Gick du från kort till rakad eller långt till rakad?

Från långt. Har efter det aldrig haft långt hår igen.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (fråga om hår) skrev 2022-08-17 19:05:22 följande:

Jag gillar att raka en man, gå igenom kroppen och göra honom helt slät allt utom ögonbryn (bara noppra bort ev unibrow) och fransar. Även att han ger mig det ansvaret/förtroendet att få sköta om detta som det var min egen kropp. 
    Det är både mysigt och upphetsande att ge varandra förtroendet för detta.
    Ljus, ljummet vatten och raklödder med vassa hyvlar ger både förtroende och lust. 
    Har aldrig fått raka en kvinnas huvud men kanske .... kanske kunde ha hjälpt till med det.
    Föredrar ju som sagt längre och uppsatt hår.
    Men har rakat en del annat Cool
  • Anonym (fråga om hår)
    Anonym (Oj) skrev 2022-08-17 19:14:16 följande:
    Det är både mysigt och upphetsande att ge varandra förtroendet för detta.
    Ljus, ljummet vatten och raklödder med vassa hyvlar ger både förtroende och lust. 
    Har aldrig fått raka en kvinnas huvud men kanske .... kanske kunde ha hjälpt till med det.
    Föredrar ju som sagt längre och uppsatt hår.
    Men har rakat en del annat Cool
    Jag gillar ju själva rakandet så det blir ojämnlikt där, vill raka mitt och hans.
    Friger skrev 2022-08-17 19:05:58 följande:

Kvinnor med rakat huvud? Ingen turn-on för mig i vart fall. Men finns säkert andra som gillar det.

Jag förknippar det med cancer.

Men jag är för att var och en ska få bestämma själv så är det vad du vill ha så skaffa det. Ett tips kan ju vara att ta det i omgångar med allt kortare hår för att känna efter om det känns rätt.

Jag är så kluven i detta, är väldigt fäst vid mitt hår och stolt över det samtidigt som jag vill raka av det. Är livrädd för att ångra mig. Kan ju klippa det lite, har ner till arslet så finns rätt mycket att ta av etappvis.
    Dexter dot com skrev 2022-08-17 19:10:14 följande:
    Fick du nån "nej men vad har jag gjort?" känsla?

• Anonym (Oj)

Hår har en förmåga att växa ut igen ....

• Anonym (Jo)
    Anonym (Oj) skrev 2022-08-17 19:33:32 följande:
    Hår har en förmåga att växa ut igen ....
    Japp
  • Dexter dot com
    Anonym (fråga om hår) skrev 2022-08-17 19:30:52 följande:
    .
    Dexter dot com skrev 2022-08-17 19:10:14 följande:
    Fick du nån "nej men vad har jag gjort?" känsla?
    Nej, mer en lättnadskänsla. Mitt långa hår var varmt, tog tid att fixa till och var oftast bara tråkigt flätat eller uppsatt.
Svar på tråden Våga raka huvudet? (kvinna)