• Thu 18 Aug 2022 15:24
    1660 visningar
    5 svar
    5
    1660

    Skengravid

    Trodde inte det skulle hända men det hände. Jag blev skengravid! 

    Har tidigare varit gravid 2 gånger men gjort aborter då det inte passade. Denna gång ville jag lite hoppfullt att det faktiskt skulle bli något och det måste spökat igång kroppen ordentligt. Fick exakt samma symptom som när jag var gravid de andra två gångerna, väldigt tidiga symptom som att brösten blir spända och känsliga redan första veckan (exakt som sist). Jag har även varit illamående den senaste veckan och jag har verkligen förberett mig på att jag ska behöv gå till chefen och säga att jag är gravid. Men så idag, en dag före mensen tänkta dag, så kommer den! 

    Så jävla tråkigt när man börjat acceptera att man är gravid! ???? någon annan som varit med om liknande? Eller kanske fått en mensliknande blödning och trots allt varit gravid (hoppet är fortfarande uppe). Jag får nog dock acceptera att det var mina vanliga PMS symptom som var lite mer påtagliga ????

  • Svar på tråden Skengravid
  • Thu 18 Aug 2022 15:34
    #1

    Tidigare aborter är gjorda medicinskt så fort man kunnat, ca 6 veckor efter sista mensen, 2 veckor efter utebliven mens.  

  • Thu 18 Aug 2022 19:36
    #2

    Men har du testat?

  • Thu 18 Aug 2022 21:58
    #3

    Nej, men mensen har alltid uteblivit innan. Och det forsar här haha ????

  • Thu 18 Aug 2022 22:27
    #4
    +1

    Då är du troligen inte gravid, iaf inte fortfarande.

  • Fri 9 Sep 2022 16:19
    #5

    Nä nu igen! Tunga (ömma) bröst, lite mol i magen, lite illamående. Vart till och med så att jag inte kunde vänta på mensen utan ville testa ett par dagar innan. Negativt.

Svar på tråden Skengravid