Gasellen87 skrev 2022-08-19 20:49:43 följande:
Tänker oxå att det är betydligt vanligare i storstan och inget att skämmas över. En ung mamma behöver ju inte vara bättre än en äldre.
Jag har fyra barn, fick mitt första vid 25,5 år, mitt andra vid 27,5 år, tredje vid 32,5 år och fjärde vid 34,5 år. är så mycket mer Harmonisk nu med mina två små än jag var med de äldre. Jag vågar stå på mig och vet att det jag gör är bäst för mina barn, struntar i vad andra tycker och tänker. Jag ångrar inte mina barn men iblan önskar jag att jag haft mer livserfarenhet och självkänsla när de kom vilket jag kanske haft om jag varit lite äldre :) med det sagt var stolt över din ålder, ta vara på din livserfarenhet och tänk att du kommer vara den bästa mamman för just dina barn.
Tack för dina snälla ord. Den fördel jag känner med min ålder nu är att jag är trygg i min karriär och livssituation. Har inget behov mer att bevisa saker, utan jag vill bara fokusera på det jag har just nu.
Mitt första barn är 4 så hon kom ju också när jag var äldre - men det är kanske något med det här med gravidhormonerna och siffran 40 som fick mg att bara känna att åren rusat förbi...