• Anonym (Hästisen)

V75 fråga

Hej! Har börjat med V75 
    fick precis veta att om man spelar v75 favorit så kan man endast vinna små summor.. alltså säg att du lägger in 100, får 5 rätt, då vinner man typ bara 300.. 

favorit är ju mer chans för vinst och Därför mindre summa.. fler utdelningar 

kan ingen typ ranga ungefär vad man kan vinna på endast chans. 

?sätter in 100:-?
    5 rätt:
    6 rätt:
    7 rätt:

• Svar på tråden V75 fråga
  • Anonym (Hästisen)

Tycker någon här synd om hästarna? 

• klyban
    Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 16:51:03 följande:
    Tycker någon här synd om hästarna? 
    Nä, inte generellt, men väl om de hästar som har hästägare/tränare/personal som är djurplågare.
    Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 16:39:46 följande:
    Hej! Har börjat med V75 
    fick precis veta att om man spelar v75 favorit så kan man endast vinna små summor.. alltså säg att du lägger in 100, får 5 rätt, då vinner man typ bara 300.. 

sätter in 100:-
    5 rätt:
    6 rätt:
    7 rätt:

Spela då inte V75 favorit!
    Men spelar du detta på ATG?
    Undrar så det inte är i affären egna system.

För den vanliga ATG Harry är väldigt blandat.
    Man kan se vinster på flera miljoner där, men är mer inriktad på att ta de lägre vinsterna i min uppfattning.
    Sen har du "spikharry" och där man kan även gardera lopp med mer än en häst.

Vad är detta för något?:
    5 rätt:
    6 rätt:
    7 rätt:

Vill du vi ska berätta vad du vinner eller vad?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Hästisen)
    klyban skrev 2022-08-20 16:56:34 följande:
    Nä, inte generellt, men väl om de hästar som har hästägare/tränare/personal som är djurplågare.
    Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 16:39:46 följande:
    Hej! Har börjat med V75 

5 rätt:
    6 rätt:
    7 rätt:

Spela då inte V75 favorit!
    Men spelar du detta på ATG?
    Undrar så det inte är i affären egna system.

För den vanliga ATG Harry är väldigt blandat.
    Man kan se vinster på flera miljoner där, men är mer inriktad på att ta de lägre vinsterna i min uppfattning.
    Sen har du "spikharry" och där man kan även gardera lopp med mer än en häst.

Vad är detta för något?:
    5 rätt:
    6 rätt:
    7 rätt:

Vill du vi ska berätta vad du vinner eller vad?

Tycker de springer så gulligt men finns en häst som är så fin, tror han heter HILL någonting, alltså så gullig. 

spelar ATG v75 Harry, På favorit då för där finns det större chans och vinna för mig som blir tokig.  Och då är det alltså flux att den väljer ut nummer åt mig. 

menar mer, alltså vad kan man vinna på favorit som mest och minst typ, ungefär! 

för det finns ju vanlig v75, favorit, boost, Chans. 

är 26 årig tjej 

• klyban
    Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 17:01:57 följande:

Tycker de springer så gulligt men finns en häst som är så fin, tror han heter HILL någonting, alltså så gullig. 

spelar ATG v75 Harry, På favorit då för där finns det större chans och vinna för mig som blir tokig.  Och då är det alltså flux att den väljer ut nummer åt mig. 

menar mer, alltså vad kan man vinna på favorit som mest och minst typ, ungefär! 

för det finns ju vanlig v75, favorit, boost, Chans. 

är 26 årig tjej 

Nej, hästarna harry väljer är av en tanke och inte av en slump.
    Sen kan vissa påfyllnads hästar vara slumphästar, och det är dessa som ger miljonutdelningar ibland.
    Detta med harry favorit, kanske är något nytt, då jag inte spelat V75 på ett bra tag.

Men en vanlig harry är bra och för de som inte vet mycket om hästar, ja, som travhästar då och vad som är bra och dåligt.

Om man ska spela själv, så måste man lära sig en massa för kunna spela tillfredsställande.
    Kan lära dig lite om du är verkligen intresserad.

Är 50 årig pojke

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Tjej)

Läs på om hästarna inför varje v75 och lägg en egen rad 
    Harry är bara skit oftast

• Anonym (Hästisen)
    Anonym (Tjej) skrev 2022-08-20 17:22:21 följande:

Läs på om hästarna inför varje v75 och lägg en egen rad 
    Harry är bara skit oftast

Okej tack, men alltså.. 

om jag får 5 rätt säger vi, visst vinner man typ bara 400? 
  • Anonym (Hästisen)
    klyban skrev 2022-08-20 17:19:48 följande:

Nej, hästarna harry väljer är av en tanke och inte av en slump.
    Sen kan vissa påfyllnads hästar vara slumphästar, och det är dessa som ger miljonutdelningar ibland.
    Detta med harry favorit, kanske är något nytt, då jag inte spelat V75 på ett bra tag.

Men en vanlig harry är bra och för de som inte vet mycket om hästar, ja, som travhästar då och vad som är bra och dåligt.

Om man ska spela själv, så måste man lära sig en massa för kunna spela tillfredsställande.
    Kan lära dig lite om du är verkligen intresserad.

Är 50 årig pojke

tack
  • klyban
    Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 17:23:36 följande:
    Okej tack, men alltså.. 

om jag får 5 rätt säger vi, visst vinner man typ bara 400? 

Jag har vunnit 5000 på bara 5rätt.
    Och är det en favoritomgång, så ska du vara glad om du ens kommer över 50:-.

Anonym (Hästisen) skrev 2022-08-20 17:23:55 följande:
    tack

Var inte rädd och fråga saker, jag har nog svar på det mesta.
    Utom den rätta raden, för det är rätt svårt.

• Aniiee

Jag fick 5 rätt idag,  det var 0 kr i utdelning. Det är rätt ofta 0 i utdelning på lägsta rätt (jag spelar både v64, v75 och v86), men ibland skräller det till och det blir rätt bra utdelning på lägsta rätt också. Man kan liksom inte säga i förväg hur mycket pengar hästarna springer in,  man kan spela för en hundralapp och vinna 27 kronor.  Eller så vinner man 27 miljoner. Omöjligt att säga. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • klyban
    Aniiee skrev 2022-08-20 21:53:08 följande:
    Jag fick 5 rätt idag,  det var 0 kr i utdelning. Det är rätt ofta 0 i utdelning på lägsta rätt (jag spelar både v64, v75 och v86), men ibland skräller det till och det blir rätt bra utdelning på lägsta rätt också. Man kan liksom inte säga i förväg hur mycket pengar hästarna springer in,  man kan spela för en hundralapp och vinna 27 kronor.  Eller så vinner man 27 miljoner. Omöjligt att säga. 

Det viktigaste och svåraste är att bedöma om omgången är mycket favoriter eller eller skrällar.
    Jag har funnit att titta på de första 4 loppen och hur det beter sig där, är en liten indikation om resten av tävlingen.
    Men jag varit med om en omgång där bara favoriter vann 4 första, och sen i V75 så radar skrällarna upp sig, då är man ofta rätt fel ute och även vice versa.
    Då detta är ju ingen exakt vetenskap.

En annan är att ha koll på väder och drastiskt förändrade förhållanden, dessa har en satans förmåga att få hästar att vinna som man inte ens såg och här är det väldigt slumpmässigt och även påverkas om hur bra bana de har.
    Och sen långa upplopp ibland inbjuda till rätt sjuka skrällar kommer.

Inte min största vinst men en av de roligare.

Var på Dannero på V75 och veckan före vann en häst som gjorde det blev jackpot, denna häst hade ett extremt bekvämt lopp ifrån bakspår där täten hetsade svårt, och sen när upploppet kvar så vann den ENDA jackpothästen.
    Veckan efter så var det då Dannero och V75 också och framspår, det var så extrem hype om denna jackpotthäst, man kunde tro det var Legolas eller något annan monsterhäst.

Jag sade till polaren och det är sällan jag uttrycker mig som om hästar och och undrade om dom är dumma i huvudet som inte kan se hästen är chanslös ifrån framspår, men de bara fortsatte och hypa hästen svårt.
    Både jag och polaren tog bort denna häst helt, och fanns inte med på ett enda system vi hade.
    Och mycket riktigt helt chanslös, och tror den kom utanför pengarna också, kommer inte ihåg vem som vann, men var en singel och DD.
    I andra tog jag tolvan i 1640, en chansning på en häst som hade riktigt bra tider och då hände det som var så satans skoj med det hela, och det var att min tolva satt i andra par utvändigt redan i första kurvan, sällan man ser något sånt och då vände jag mig till polaren sade ja, det är klart nu och mycket riktigt den bara vek ut på upploppet och spurta ned alla enkelt och gav 2500 på en femtiolapp.

Och den tråkigaste var när jag var i Halmstad för V75, och där jag hade gjort en identisk V75 och V5, missa ett lopp före V5, sen fick in alla tills sista.
    Och har två hästar i detta lopp och något som jag vet inte om jag sett i hela mitt liv innan och det var att BÄGGE HÄSTARNA åkte rätt ut till stallbacken efter första kurvan pga tokgalopper oberoende av varandra.
    Och där gav ena runt 4000 och den andra lite mer, som tur var gav V75 320:- på femmorna.

Svar på tråden V75 fråga