Aniiee skrev 2022-08-20 21:53:08 följande:
Jag fick 5 rätt idag, det var 0 kr i utdelning. Det är rätt ofta 0 i utdelning på lägsta rätt (jag spelar både v64, v75 och v86), men ibland skräller det till och det blir rätt bra utdelning på lägsta rätt också. Man kan liksom inte säga i förväg hur mycket pengar hästarna springer in, man kan spela för en hundralapp och vinna 27 kronor. Eller så vinner man 27 miljoner. Omöjligt att säga.
Det viktigaste och svåraste är att bedöma om omgången är mycket favoriter eller eller skrällar.
Jag har funnit att titta på de första 4 loppen och hur det beter sig där, är en liten indikation om resten av tävlingen.
Men jag varit med om en omgång där bara favoriter vann 4 första, och sen i V75 så radar skrällarna upp sig, då är man ofta rätt fel ute och även vice versa.
Då detta är ju ingen exakt vetenskap.
En annan är att ha koll på väder och drastiskt förändrade förhållanden, dessa har en satans förmåga att få hästar att vinna som man inte ens såg och här är det väldigt slumpmässigt och även påverkas om hur bra bana de har.
Och sen långa upplopp ibland inbjuda till rätt sjuka skrällar kommer.
Inte min största vinst men en av de roligare.
Var på Dannero på V75 och veckan före vann en häst som gjorde det blev jackpot, denna häst hade ett extremt bekvämt lopp ifrån bakspår där täten hetsade svårt, och sen när upploppet kvar så vann den ENDA jackpothästen.
Veckan efter så var det då Dannero och V75 också och framspår, det var så extrem hype om denna jackpotthäst, man kunde tro det var Legolas eller något annan monsterhäst.
Jag sade till polaren och det är sällan jag uttrycker mig som om hästar och och undrade om dom är dumma i huvudet som inte kan se hästen är chanslös ifrån framspår, men de bara fortsatte och hypa hästen svårt.
Både jag och polaren tog bort denna häst helt, och fanns inte med på ett enda system vi hade.
Och mycket riktigt helt chanslös, och tror den kom utanför pengarna också, kommer inte ihåg vem som vann, men var en singel och DD.
I andra tog jag tolvan i 1640, en chansning på en häst som hade riktigt bra tider och då hände det som var så satans skoj med det hela, och det var att min tolva satt i andra par utvändigt redan i första kurvan, sällan man ser något sånt och då vände jag mig till polaren sade ja, det är klart nu och mycket riktigt den bara vek ut på upploppet och spurta ned alla enkelt och gav 2500 på en femtiolapp.
Och den tråkigaste var när jag var i Halmstad för V75, och där jag hade gjort en identisk V75 och V5, missa ett lopp före V5, sen fick in alla tills sista.
Och har två hästar i detta lopp och något som jag vet inte om jag sett i hela mitt liv innan och det var att BÄGGE HÄSTARNA åkte rätt ut till stallbacken efter första kurvan pga tokgalopper oberoende av varandra.
Och där gav ena runt 4000 och den andra lite mer, som tur var gav V75 320:- på femmorna.