• Anonym (funde­rsam)
    Sat 20 Aug 2022 20:13
    7579 visningar
    28 svar
    28
    7579

    Blev du som tjej tillsammans med din nuvarande kille genom otrohet?

    Jag har läst runt en del på det här forumet och har noterat att väldigt många kvinnor anser att män är dumma i huvudet som känner sig attraherade till andra kvinnor berättar det för sin respektive och gör slut med denna. 

    Det har fått mig att tänka, hur sker egentligen en otrohet? Det krävs oftast en kvinna och en man. 

    Då till frågorna... Har du blivit tillsammans med din nuvarande man genom att vara otrogen mot ditt ex? Hur gick det till? Det kan väl knappast ha varit så att du fann intresse för någon annan och innan du lät den personen ha samlag med dig att du först berättade för ditt ex?

  • Svar på tråden Blev du som tjej tillsammans med din nuvarande kille genom otrohet?
  • Anonym (lll)
    Sat 20 Aug 2022 21:23
    #1
    +1

    Nej det har jag inte.
    Jag var singel när jag mötte den jag lever med. Du verkar utgå från att "alla" går direkt från en relation till en annan? 
    Med tanke på att Sverige har så väldigt många singelhushåll tippar jag att de flesta som möter någon ny, faktiskt är just singlar, och inte otrogna mot en partner. 

  • Anonym (SCB)
    Sat 20 Aug 2022 21:25
    #2
    +3

    Statistiskt sett är det få "otrohetspar" som lyckas gå vidare till ett riktigt förhållande.

  • Anonym (Alma)
    Sat 20 Aug 2022 21:29
    #3

    Nej

  • Anonym (Va)
    Sat 20 Aug 2022 21:29
    #3

    Har du noterat det? Det har jag aldrig sett, fastän jag spenderar alldeles för mycket tid här. Kan du länka några trådar där du noterat detta?

    Men för att svara på din fråga: Nej, vi var båda singlar när vi träffades. Väldigt odramatiskt och enkelt. 

  • Anonym (Jepp)
    Sun 21 Aug 2022 00:41
    #4
    Anonym (fundersam) skrev 2022-08-20 20:13:03 följande:
    Blev du som tjej tillsammans med din nuvarande kille genom otrohet?

    Jag har läst runt en del på det här forumet och har noterat att väldigt många kvinnor anser att män är dumma i huvudet som känner sig attraherade till andra kvinnor berättar det för sin respektive och gör slut med denna. 

    Det har fått mig att tänka, hur sker egentligen en otrohet? Det krävs oftast en kvinna och en man. 

    Då till frågorna... Har du blivit tillsammans med din nuvarande man genom att vara otrogen mot ditt ex? Hur gick det till? Det kan väl knappast ha varit så att du fann intresse för någon annan och innan du lät den personen ha samlag med dig att du först berättade för ditt ex?


    Jag och min sambo var kollegor som blev kära i varandra. Vi var båda gifta och hade varit tillsammans med dåvarande partner i 15-20 år. Vi är fortfarande tillsammans idag 10 år senare och har 2 barn tillsammans.
  • Anonym (funde­rsam) Trådstartaren
    Tue 23 Aug 2022 22:29
    #5
    Anonym (Jepp) skrev 2022-08-21 00:41:32 följande:
    Jag och min sambo var kollegor som blev kära i varandra. Vi var båda gifta och hade varit tillsammans med dåvarande partner i 15-20 år. Vi är fortfarande tillsammans idag 10 år senare och har 2 barn tillsammans.
    Hur gick det till, om du vill dela med dig av det? Hur insåg ni att intresset var ömsesidigt och hur/vem tog första steget? Det är ju en rätt stor risk just för att båda är gifta? Hur bestämde ni sen att ni skulle göra slut med era respektive?
  • Anonym (25)
    Tue 23 Aug 2022 22:39
    #6

    Vi träffades och blev kära omedelbart. Han gift. Träffades i smyg i 10 mån. Jag avslutade. Ett år gick och han kontaktar mig och är då skild. Vi levde sedan i 25 år tillsammans, gifta 22. 4 barn. 

  • Anonym (Jepp)
    Tue 23 Aug 2022 23:42
    #7
    Anonym (fundersam) skrev 2022-08-23 22:29:53 följande:
    Hur gick det till, om du vill dela med dig av det? Hur insåg ni att intresset var ömsesidigt och hur/vem tog första steget? Det är ju en rätt stor risk just för att båda är gifta? Hur bestämde ni sen att ni skulle göra slut med era respektive?
    mycket kortfattat svar på frågan är att det blev mer och mer uppenbart. vi åt lunch ihop. Hade samma uppgifter på jobbet. Gjorde en del arbetsrelaterade resor ihop. Attraktionen gick till slut att ta på när vi var i samma rum. vi sågs mycket sällan för han bodde efter den initiala perioden utomlands med sin dåvarande fru i 2 år. När han kom tillbaka till Sverige ställde jag ett ultimatum eftersom jag behövde veta och inte kunde leva vidare med honom i samma stad utan ett beslut. Jag hade separerat från min exman oavsett vad min nuvarande valde för väg. Jag kunde inte leva kvar i det förhållandet av en massa skäl. Men det blev och är fortfarande vi. Det har varit jobbigt många ggr men jag har svårt att se en annan livsväg nu, 
  • Anonym (Kvinn­a)
    Tue 27 Sep 2022 09:03
    #8

    Min sambo var otrogen mot sin flickvän med bland annat mig.  Jag var väldigt skeptisk när hans relation var slut och han ville vara med mig på riktigt, men nu har vi varit tillsammans i tio år.

  • Anonym (Otroh­et..?)
    Tue 15 Nov 2022 09:46
    #9

    Kanske inte räknas, då det inte var någon egentlig otrohet, men jag kände starkt intresse och attraktion för en annan under tiden jag var tillsammans med min dåvarande man.

    Jag och den mannen som jag kände hemligt intresse för är tillsammans idag. 

    Jag och min nuvarande var båda i relationer då, vi dejtade först efter att det tagit slut med våra ex. 

    Det var inte så att vi flirtade med varandra heller när vi var i våra relationer, men vi hade bra kontakt, pratade ofta och kände helt enkelt stark attraktion/intresse. 

    Nu i efterhand så har jag förstått att vi båda var intresserade av varandra innan vi lämnade våra ex, tanken och starkt intresse för någon annan har nog gett energi till att man faktiskt tog steget att göra slut och genomgå separation osv. Inte för att det var orsaken i sig, hade kämpat och försökt några år innan, men var nog spiken i kistan. 

Svar på tråden Blev du som tjej tillsammans med din nuvarande kille genom otrohet?