• Jax93

    Hemska smärtor

    Hej! Är i vecka 3+4 (om jag har räknat rätt), plussade 19/8 så allting är jättenytt fortfarande. Men sedan 18/8 har jag haft så otroligt ont över livmodern. Det känns som mensvärk, men x 10. Har alltid haft problem med mycket mensvärk, detta är nästan värre dock. Det gör inte ont hela tiden, utan är lugnt en stund sen börjar det komma krypande, gör lite småont, sen stegras det och gör så förb*nnat ont i kanske 20 min. Smärtan är värst tidig morgon då jag vaknar av det. 

    Har läst att molvärk och så är vanligt, men det här är inte molvärk. Har provat alvedon och värmekudde som smärtlindring men det hjälper inte mycket. Nån som varit med om samma? Tips på smärtlindring?

    Tack! Hjärta

  • Svar på tråden Hemska smärtor
  • Anonym (X)

    Gör det så ont är det nog bra att prata med sjukvården så det inte är utomkvedshavandeskap. Låter iofs lite tidigt att ha ont redan i V4. men bättre att kolla upp än låta bli.

  • Anonym (Ej medicinskt utbildad)

    Tycker du skall kontakta sjukvården för att få bästa hjälp med det där. Ring 1177 om inte annat! Medicinskt kunnig personal trumfar anonyma svar på FL alla dar i veckan.
    Ta hand om dig!

  • Anonym (C)

    Hej! 


    Sådär hade jag också precis under dom dagarna som du beskriver. Åkte in och ut på akuten men allt så bra ut. Smärtorna var fruktansvärda. Det enda som tog udden av dom var en kokhet värmekudde som jag la över livmodern (kanske inte så bra för fostret, men jag behövde det för att inte svimma). Och barnet i fråga är nu min son på 4 år. Lycka till

  • Jax93
    Anonym (C) skrev 2022-08-21 19:43:11 följande:

    Hej! 


    Sådär hade jag också precis under dom dagarna som du beskriver. Åkte in och ut på akuten men allt så bra ut. Smärtorna var fruktansvärda. Det enda som tog udden av dom var en kokhet värmekudde som jag la över livmodern (kanske inte så bra för fostret, men jag behövde det för att inte svimma). Och barnet i fråga är nu min son på 4 år. Lycka till


    Tack för svar! Känns lugnare nu, tänker att så länge jag inte blöder så borde det vara lugnt. Hur länge höll det i sig för dig, om du minns? Glad 
  • Anonym (Länge)

    Hej!
    Sådana smärtor som du beskriver hade jag också, väldigt extremt ont I magen, och på frågan om hur länge det höll i sig,.. jag går in i vecka 18 imorgon och jag har fortfarande förbannat ont i magen, mensvärk x10, det kommer och går varje dag, även i ryggen. Frågade läkaren som påstår att jag iaf får lida till minst vecka 20 då jag var så smal från början så det töjer och har sig mera då. 

    Jag hoppas det släpper för dig snart : )

  • Anonym (C)
    Jax93 skrev 2022-08-21 20:21:26 följande:
    Tack för svar! Känns lugnare nu, tänker att så länge jag inte blöder så borde det vara lugnt. Hur länge höll det i sig för dig, om du minns? Glad 
    Ja så tänkte jag också. Någon vecka vill jag minnas. Vet att det bara slutade helt plötsligt. Hade ont varje natt och sen natten därpå ingenting och det var som bortblåst
  • Jax93
    Anonym (Länge) skrev 2022-08-21 21:10:49 följande:

    Hej!
    Sådana smärtor som du beskriver hade jag också, väldigt extremt ont I magen, och på frågan om hur länge det höll i sig,.. jag går in i vecka 18 imorgon och jag har fortfarande förbannat ont i magen, mensvärk x10, det kommer och går varje dag, även i ryggen. Frågade läkaren som påstår att jag iaf får lida till minst vecka 20 då jag var så smal från början så det töjer och har sig mera då. 

    Jag hoppas det släpper för dig snart : )


    Tack för svar! Skönt att veta att det är fler som upplevt samma i alla fall, men trist att ha ont så pass länge. Hoppas det släpper snart för dig med! Glad
  • ElinaElliot

    Jag hade liknande i min förra graviditet under de första veckorna, dock bara typ en gång om dagen, oftast kl 3 på natten. Hade så ont så jag låg på badrumsgolvet och kallsvettades och trodde jag skulle dö. Som mensvärk men tusen gånger värre. Jag var in och gjorde ultraljud 2 gånger, men de såg inget konstigt. Slutade efter 2-3 veckor. Precis plussat med andra nu och är i 3+4. Hoppas slippa denna gången

Svar på tråden Hemska smärtor