• Anonym (Osäker)

När ringa?

Hej alla kloka! Är tidigt gravid, plussade förra veckan. Tror jag är i vecka fyra, om man räknar från mensens första dag. När ringer man och bokar tid till barnmorskan? Första barnet så vet ingenting. 

Min pojkvän tycker att vi ska ligga jättelågt med allt graviditetsrelaterat, hans syster har haft flera missfall och svåra graviditeter med blödningar och så, så tror det är så han tror att det "ska" vara liksom. Hur tänker ni?

• Svar på tråden När ringa?
  • Anonym (Snart)

Grattis! Om du plussade förra veckan borde du vara i v.5. Det är lite olika när man skrivs in på Mvc beroende på var man bor. Här brukar man ha hälsosamtal runt v.9 och själva inskrivningen senare. Men du kan egentligen ringa när du vill.

Flera missfall och svåra graviditeter med blödningar är ju absolut inte det vanliga. 3 m.f eller mer drabbar bara ca 2%. Ni kan absolut inte ta gör givet att det drabbar dig bara för att hon hade sån otur. För det mesta går allt bra! Glad

• Mint

Ring i morgon, finns ingen anledning att vänta. Får du missfall så får du, då är det bara att ringa och avboka. Visst är missfall ganska vanligt men de flesta får ju INTE missfall ändå.

• Anonym (Väntat)

De gånger jag upptäckt graviditet före v8 har jag väntat till v8-9 med att kontakta mvc. Men vill man kan man ju ringa när som. 

Svar på tråden När ringa?