cosinus skrev 2022-08-22 10:10:13 följande:
Nä jag menar att jag har det i skafferiet tills jag behöver använda det och sen använder jag en slatt, skriver datum för när det är öppnat på förpackningen och har det i kylen en vecka ifall jag behöver mer. Men oftast får jag slänga resten.
Ah, ok.
cosinus skrev 2022-08-22 10:10:13 följande:
Om jag vore i din sits skulle jag satsa på att göra hemmagjort för mat och bak men kanske fortsätta med den köpta att dricka tills du blivit så vass att du får till den som du vill. I mat/bak spelar det ju ingen roll ifall man låter bli olja och/eller att den är lite skuren.
Ja, det är nog så det får bli :) Tack för hjälpen!
nnnnnnnn skrev 2022-08-22 19:22:37 följande:
Har använt ganska små mängder och de man köper färdiga är berikade med vitaminer osv så jag har föredragit dem. De håller längre med.
MEN när det går mycket tex om man ska laga stora lass pannkaka eller liknande så har jag använt ett sådant recept som du har använt, men skippat allt krångel- bara tagit havregrynen, hällt på oljan, låtit det dra ett litet tag, mixat med stavmixer och sen direkt ner i mjölet. Inte silat bort eller något sådant! BLir jättegoda pannkakor ändå...
Ja, det finns ju faktiskt ingen anledning att hålla på och sila i den situationen :)
Anonym skrev 2022-08-22 19:24:56 följande:
Testat, det blev skitäckligt.
Haha, ja, alltså, det kommer nog att dröja innan jag lyckas få det att smaka som köpt havremjölk... om nånsin.