Inlägg från: Anonym (Solid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Solid)

    Kvinnor runt 50 - rakar ni er?

    Anonym (ts) skrev 2022-08-22 08:13:55 följande:
    Kvinnor runt 50 - rakar ni er?

    Min partner har börjat prata om att han vill raka mig. Jag var först lite skeptisk, jag brukar snygga till bikinilinjen och så men har ändå alltid tänkt att vuxna kvinnor har hår runt könet. Samtidigt är tanken på att han vill göra det lite upphetsande. 


    Hur ser ni övriga kvinnor runt 50 ut runt könet? Helrakade, delvis rakade, inte alls? Jag fattar att det nog finns många variationer men vill ha lite input så jag kan komma fram till vad jag egentligen tycker om detta.


     


    56. Sparar allt enligt önskemål från min kk. Tidigare rakad. Skönt att slippa det nu. Men det växer sakta. Blond är jag dessutom. 
  • Anonym (Solid)

    Jag är helt orakad nu eftersom min vän gillar det. Det är skönt att slippa stöket men snyggt är det inte enligt mig. Det växer ju (på mig) från ljumske till ljumske i ett  område på 21×8 cm. Glest och rakt  Ovanför härligheten, uppe på blygdbenet. Resten som fortfarande är rakt men en gnutta tätare är längre ner på yttre blygdläpparna. Dessutom är jag ljusbrun/blond. Ser ju förfärligt ut! 
    Jag undrar om inte de som vill ha hår ändå menar ansat? Vem vill ha de där glesa ut mot ljumskarna? Eller vet inte männen om att det växer även där? 

  • Anonym (Solid)
    Anonym (Man 53 år make) skrev 2022-09-16 12:52:50 följande:
    Jag tror det är så att säger man att man gillar hår vill man ändå att det ska vara ansat det glesa som annars hamnar utanför det som kallas bikinilinjen.

    Tror verkligen att det är få som tycker om spretigt hår utanför bikinilinjen.

    Jag personligen tycker bäst om välansat och välskött, gärna rakat men en liten sträng eller vältrimmad liten triangel kan också vara okej. 

    Jag själv håller det alltid vältrimmad och ibland helrakat. Min fru har det vildvuxet, vilket jag sörjer - jag hade gärna sett det välansat/ tight trimmat/ rakat, vad som förutom vildvuxet. Men hon vägrar så jag får finna mig i att ha munnen i lurvet.

    Vi är alla olika och tycker olika. 
    Ja precis, det är så jag tänker. Hår kan vara ok men det ska ändå vara kontrollerat. Mitt spret är inte snyggt enligt mig. Min vän däremot gillar allt med det och det är väldigt skönt att slippa stök och röda prickar. Vaxa har jag inte provat. Ännu...
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Man 53 år make) skrev 2022-09-16 13:10:34 följande:
    Min erfarenhet av vaxning är att det inte är helt smärtfritt - trots att många menar att "det känns knappt".

    Jag har testat med socker vax som ska vara lindrigaste men på mig gjorde det ont som bara den. Men jag är ju ovan vaxare. Samt man, vi är ju nu känsliga där...

    Vaxa/ raka det spretiga då och spara i mitten kanske är en lösning för dig/ er?
    Jo det kan vara en kompromiss och han skulle säga att jag får naturligtvis bestämma själv. Det är inget stort problem för mig egentligen och jag träffar bara honom.   Innan honom var jag däremot helt rakad. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lollo) skrev 2022-09-16 13:23:05 följande:
    När man har vaxat på salong några gånger gör det inte längre speciellt ont.
    Jag ser mer fram emot detta som skön ompyssling och ett praktiskt sätt att hålla mig helt mjuk under ganska många veckor precis som jag vill ha det.

    Kan verkligen rekommendera dig Solid att komma igång och vaxa en 3-4 gånger så blir du helt len kring mus & rumpa 
    Jag ska absolut prova framöver. 
  • Anonym (Solid)
    Just nu har jag det mesta/längsta jag någonsin haft i mitt liv. Sist jag rakade kön och armhålor var i juni. Könshåret är blont och syns inte så mycket. Han jag träffar ibland gillar hår och jag har sparat för honom men jag tycker själv det är skönt att slippa eländet med rakning. 
    Kvinna 56
  • Anonym (Solid)
    Anonym (50-åriga damen) skrev 2022-10-28 15:15:42 följande:
    Tycker inte det är så mycket elände med det, jag rakar mig tre ggr i veckan och det tar ju max en minut att raka bort den lilla stubb som blivit.
    JAG tycker det är elände och om du inte tycker det så tycker JAG fortsatt att det är ett elände. Du rakar dig tre ggr i v och jag noll. Stor skillnad på insats.  Jag har rakat och grejat i 30 år och att slippa är enligt MIG skönt.
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-14 17:52:06 följande:
    Studier visar naturlig könsbehåring skyddar kvinnans underliv från infektioner. Området blir när det är hårt ansat, rakat eller vaxat (som en plockad kalkon) rätt så oskyddat. På en läkarstation kom ex vis en ung tjej som vaxat sig i nedre regionen in med en svår infektion av själva vaxningen. Antibiotika i mängder krävdes för att kurera infektionen orsakad av vaxning. 
    Det håller inte ändå. Mängder av kvinnor och män har aldrig fått svamp/infektioner och annat men rakar/vaxar/ansar sedan åratal. Pubeshåret minskar med åldern också, hur förklarar du det? 
    Man får inte infektioner av vaxning. Infektioner orsakas av bakterier. 

    Jag tycker däremot att det är krångligt och de röda prickarna efter rakningen ibland är inte snyggt. Men det går ju över. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-14 20:12:45 följande:
    Pubeshåret tunnas ut vid menopaus hos vissa kvinnor men inte hos alla. Antar kroppens celler inte längre skyddar reproduktionsorganet - kvinnans underliv - med hjälp av hårväxt när kvinnan inte längre fertil. En biolog har säkert järnkoll på resonemangets varför i detalj här. Vi kan nog enas om att naturens skapelse inkl människans kroppsfunktioner är sinnrika till tusen. 
     Nä nä försök inte låtsas att vi är överens. Jag håller med om att många funktioner är sinnrika men jag håller inte med  dig ang. detta. 

    Det finns sånt vi inte behöver men ännu finns kvar hos människan. Det finns det som försvinner fast vi numera skulle behöva det eftersom vi ändrat vårt beteende. 
    Ett ex. är att kvinnan blir torrare, tappar lust och behöver hjälp med lubrikation efter att mens försvunnit och klimakteriet träder in. Det är inte meningen att vi ska knulla för skojs skull. Undantag finns och lusten kan för en del öka bara för att man inte riskerar graviditet t.ex eller för att man slutat med hormoner. Männen ska sprida spermier och skapa avkommor. 
    Många  har svårt med potensen när de inte ska skapa barn längre. 
    Kvinnor ska föda barn. Män ska göra kvinnor gravida. Sen har vi lärt oss att gå emot naturen med kemikalier och gummi så vi kan knulla för skojs skull. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-14 22:30:55 följande:
    Så du menar vi går emot naturen när vi använder hårborttagningsmedel innehållande kemikalier med syfte att bli hårfria? På vilket sätt blir vi mer liggbara genom att ansa, raka och vaxa våra genitalier tycker du? Anser alla att kalhyggen till underliv är attraktiva fastän hårlösheten kommit till på artificiell väg?
    Helt ok om du vill missförstå med vilja för att klämma till mig. Jag tog upp ett annat exempel där vår ursprungliga biologi inte stämmer med hur vi lever nu. Inte om hårborttagning. Det tror jag inte någon annan än du missade. Jag skulle  valt ett annat ord än kemikalier  eftersom jag menade det kvinnan  äter/stoppar in/sprutar in/tejpar på för att kunna knulla för skojs skull. 
    Det är inte heller naturligt men vi gör det och många mår till och med dåligt, tappar sexlust osv. Här är det ok att gå emot naturen. 
    Jag kan inte svara på dina frågor eftersom de är insinuerande och inte stämmer med mitt inlägg. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-14 23:33:21 följande:
    Då ber jag om ursäkt om jag i kvällstimmen insinuerade eller använde mig av ojuste argumentationsteknik. Kollar närmre imorgon med pigga ögon. 
    Nej tack. Bespara mig det är du snäll! 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Tidig 60-talist) skrev 2022-11-18 11:35:28 följande:
    Jag tror att "Lollo" börjar överdriva och tänja på sanningen för att samla mer poäng åt dem som ägnar sig åt leka barn.
    Vad menar du nu? Du menar väl inte att de som tar bort allt gör det i syfte att  låtsas vara ett hårlöst barn? 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-22 18:56:16 följande:
    Jag har heller inte påstått att rakade kön skapas på jobbet så varför frågar du mig?
    Du uttalade tvärsäkert att rakade kön inte skapades i gym men du kom inte med något annat förslag heller. Det är klädsamt i en diskussion att presentera egna tankar ifall man så tvärsäkert sågar någon annans tanke.
    Det var Lotta60-talist som sin vana trogen hävdade en  (och därmed  enda) sanning att företeelsen rakade kvinnokön skapades på gymmet. Det tror jag inte ett dugg på. 
    Porren är troligen mer korrekt som mycket annat som startade där.
    String t.ex förekom endast i porr när jag var ung men nu har många det till vardags. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-23 00:36:10 följande:
    Vänligen läs en utförlig förklaring på de saker du lyfter i mitt inlägg #290. De är baserade på min egen åsikt uttryckt pedagogiskt och bra av Anna Hallgren i Ottar - Tidskrift om sex och politik. 
    Tack men  jag klarar mig utan din åsikt även i det här ämnet. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-11-23 21:39:13 följande:

    Ett litet råd. Vidga dina horisonter. Sätt dig in i för- och nackdelar med att raka och avstå. Släpp din prestige och våga se fler perspektiv än ett i ämnet, och ta inte andras åsikter som inte överensstämmer med din egen så personligt. 

    Är det dessutom fel tycker du att ex vis upplysa om den dramatiskt förhöjda risken att få en svampinfektion av rakning?


     


    Om den ökningen är så dramatisk borde tusentals  kvinnor ha ständiga besvär, det skulle talas om det, vi skulle ha hört om det, mina väninnor skulle talat om det, vi systrar, jag själv skulle haft svamp massor av  gånger, massor av kvinnor skulle tvingas  undvika sex flera gånger per år pga denna i skrift vanliga åkomma. Men nä....det är helt tyst om dessa svamphistorer.

    Att vidga sina horisonter och  släppa prestigen/se fler perspektiv kanske inte vore så dumt för din egen del. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-12-13 15:15:32 följande:
    Mmm, håller med. Kvinnliga könskaraktäristiska utöver könsbehåring skiljer sig hos det förpubertala barnet och den könsmogna kvinnan. Absolut. Men det är mycket logiskt att förknippa en totalrakad fittas utseende med barnets underliv. Lägger du därtill trenden inom intimkirurgin att kapa de inre blygdläpparna borde bilden vara klar även för den mest envetne. 

    En tonårig tjej tillfrågades i en studie om hon vill raka sitt underliv. Svaret löd att hon avstår, när hon inte vill se ut som ett litet barn därnere. Allmän kännedom helt enkelt. Varken more or less.
    Men jag läste om en medelålders kvinna som i en studie tillfrågades om hon vill raka sitt underliv. Svaret löd att hon regelbundet vaxar sedan flera år för den lena känslan skull. "Jag försöker inte locka pedofiler eller se ut som ett barn. Det syns att jag är vuxen, allmän kännedom helt enkelt. Varken more or less. 
  • Anonym (Solid)
    Anonym (Lotta60-talist) skrev 2022-12-13 18:52:41 följande:

    @Solid, @Tom Araya, ja det brukar i regel vara en synlig skillnad mellan en medelålders kvinnas och en flickas klitta. Om den vuxna kvinnans underliv inte är en så kallad streckfitta. 


    Utöver att kvinnors underliv rakas enligt trend (en trend följs i regel av en motsatt trend) ökar intimkirurgin rejält sett till antalet operationer. I dem stympas eller kapas kvinnans/tjejens inre blygdläppar (med plågsamma ärrbildningar, minskad lubrikations och infektionsrisk). Vad säger det om kvinnan som objekt - med handen på hjärtat?


    Vem vill kvinnan med sin rakning (högst omedvetet) påminna om? Vem har bebissmå inre blygdläppar? Vem är det som inte har ett fjun på vulva och i sitt underliv? Svaren blir entydiga. Det lilla barnet. Den förpubertala flickan.


    Sen vet jag såklart det finns vuxna kvinnor som naturligt saknar både könshår och inre blygdläppar men nu är jag ute efter i vilken riktning ni associerar dagens fitta trend? Finns det någon bättre liknelse kopplad till intimkirurgins och vaxningens/rakningens slutresultat i utseende, så leverera gärna svaret här i tråden!


    "Vem vill kvinnan med sin rakning påminna om"? Vem har påstått att de vill likna något alls? Vilken planet bor du på? (Obs svara inte, jag förstår att du inte bor på en annan planet, lika bra att jag förklarar det så att du inte tar min fråga bokstavligt)

    Du hävdar envist att de som tar bort allt hår gör det för att  likna ett barn. DU påstår det. Har NÅGON kvinna i den här tråden svarat att det är derad anledning? Tillhör de  som rakar sig nån hemlig falang av pedofil-groupies? Är de pedofiler som ännu inte förstått att de är det?  De män som rakar huvudet;  gör de det för att se ut som en bebis? Rakar de bort skägget för att se ut som förpubertala pojkar? 
    Varför drar du upp intimkirurgi i en tråd som handlar om könshår? Men jag förstår att du "vet" att  anledningen till just förminskning av blygdläppar  är att kvinnan vill se ut som  bebisar/små flickor. 

    Din åsikt är inte fakta alla andra  missat. Inte i den här tråden eller någon av de andra. 
Svar på tråden Kvinnor runt 50 - rakar ni er?