Ångrar att ni inre skaffade barn?
Haha försökte visst förklara iaf.
Men tufft för de som sätter igång efter 40, vilken stress.
Såg också den där märkliga intervjun hos Malou. Med en kvinna som berättar att hon ångrade sitt föräldraskap. Hon hade inte bara skaffat ett utan två barn. Hur man kan ångra två personer som man älskar kan jag inte förstå och dessutom offentligt berätta om det så de kan höra det. Föräldraskapet och barnen hänger ju ihop. De var inte värda den uppoffringen, det är faktiskt det hon säger. Ändå ser hon sig som en bra mamma.
För mig går dessa saker inte att separera. Jag älskar mitt barn och ja ibland är det skitobbigt att ha barn men jag kan inte ångra den jag älskar mest av allt. Det är för mig en omöjlig tanke.
Känner ett par i medelåldern som ej kunde få barn som unga. Nu är mannen sjuk och hon kommer snart bli kvar ensam. Föräldrar döda, inga syskon kvar heller
Det egoistiska med barn ligger väl i så fall i detta, att man sätter upp ett skydd mot total ensamhet, i och med nybildningen av en yngre familj..
Dock är det ju så klart ingen garanti för success om man inte gillar barn, och med det också kanske struntar i deras barndom/inte bryr sig om föräldrarolen som sig bör.
Då blir man förstås ensam sen iaf.