• Anonym (Emelie)

Har förskolan rätt här?

Våra två äldsta barn, 4 och 5 år gamla, började förskolan för en vecka sen.  
    Vi har också en bebis som är sju månader.
    Jag började en utbildning idag som är på heltid, men på distans, så jag studerar hemma.
    Lämnade in barnens schema förra veckan,  men nu idag vid lämning fick jag höra att de bara får gå 15 tim/vecka eftersom jag är hemma med bebisen.
    Jag har redan innan klargjort att jag kommer studera heltid, och förklarade det igen.
    Men eftersom jag har bebisen hemma så kan de äldre barnen också vara hemma, ansågs det från förskolans håll.
    Min man jobbar heltid.  
    Har de rätt att göra så? 

• Svar på tråden Har förskolan rätt här?
  • Anonym (S)
    Anonym (Emelie) skrev 2022-08-22 22:47:13 följande:
    Har förskolan rätt här?

Våra två äldsta barn, 4 och 5 år gamla, började förskolan för en vecka sen.  
    Vi har också en bebis som är sju månader.
    Jag började en utbildning idag som är på heltid, men på distans, så jag studerar hemma.
    Lämnade in barnens schema förra veckan,  men nu idag vid lämning fick jag höra att de bara får gå 15 tim/vecka eftersom jag är hemma med bebisen.
    Jag har redan innan klargjort att jag kommer studera heltid, och förklarade det igen.
    Men eftersom jag har bebisen hemma så kan de äldre barnen också vara hemma, ansågs det från förskolans håll.
    Min man jobbar heltid.  
    Har de rätt att göra så? 

Är du föräldraledig?
  • Anonym (Hej)

Där jag jobbat så studerar förälder så har de rätt tillmer tid  beroende på studiegrad. 
    Kolla med rektor el region

• Anonym (Nio)

Jag tror förskolan har fel. Sen tror jag säkert de är trötta på alla som "studerar heltid" medan de är hemma med en bebis bara för att få ha de andra barnen på förskolan längre tid, men det är ju inget de kan avgöra utifrån sitt eget tyckande.

• Anonym (Emelie)