• Anonym (Man 72)

Kille och erektionsproblem

Hejsan 
    Jag är en kille på snart 50 år. 
    Har de senaste åren börjat få svårt att få stånd eller att behålla ståndet. Har även blivit tuffare att komma. För c:a ett år sedan började jag tänka mer på det och det har inte gjort det lättare. Blir ledsen på mig själv och känner mig misslyckad. Jag vet att det är ett vanligt problem i min ålder och att c:a 40 % av männen har samma problem som jag men det är ingen tröst för mig. Min sambo sen många år säger att det inte gör något och vi har sex på annat sätt vilket är jätteskönt. Men ibland känner hon sig otillräcklig trots att det inte är hennes fel. Tänder otroligt på henne och vi har skön sex ändå. Ibland samlag men ibland går det inte och då har vi sex på annat vis. Jag har aldrig i mitt liv kunnat komma genom samlag bara genom smekning och oralt. Allt jag läser om är att det är vanligt med förtidig utlösning önskar ofta att jag hade det "problemet". Fler män med samma problem som jag där ute? Och om det löst sig hur gjorde ni? Har penisring hemma. Gå till vårdcentralen kommer inte på tanken då det är en väldigt liten ort och alla känner alla.

• Svar på tråden Kille och erektionsproblem
  • Anonym (Balle)

Se över kostvanor å börja motionera, få upp konditionen 

• Anonym (samma sits.)

Hej.

Jag råkade också ut för detta,
    alla tjatar om kost, motion etc.  men det är så mycket mer än det.

Så jag har sedan ngt år tillbaka använt mig av Power Hours ifrån Mshop.
    1/3 kapsel ca 30min innan.. så har du stånd så det räcker o behöver.

Nackdelen är lite bieffekter.  

Ev huvudvärk.  drick en jvl massa vatten innan och direkt efter du har tagit pulvret.
    Du blir lättpåverkad.  får stånd lättare under 12-20h efter du har tagit det.
    och att komma är lite tuffare...

Men va gör det när man håller ståndet...

Lycka till
  • Anonym (Man 57)

Jag har haft problem att fullborda ett samlag i några år. Håller mig i form och äter sunt men det hjälper inte. Det som händer är att jag slaknar efter ett tag. Min kvinna kommer snabbt och enkelt och är inte påverkad nämnvärt av mitt problem. Vet att det finns piller men jag går inte till doktorn annat än om jag minst brutit några ben...

• Tukt

Ett problem är väl synen på dig själv. Du kallar dig "kille", det är du inte. Du är en man. Ser man på sig själv som en "kille" kommer nog förväntningarna ligga där också. Och det gagnar inte dig.
    Men till problemet. Det går att göra testestoron-test, för att se om det är där problemet ligger.
    Det går också använda naturmedel, typ zink, bockhornsklöver av olika fabrikat

• Anonym (Camilla)

Inget konstigt alls. Du svarar på en del av ditt bekymmer. Du tänker för mycket. Du har dessutom aldrig avslutat ett samlag vaginalt utan på andra sätt. Varför har det dykt upp i tanken just nu? 

Spelar ingen om det är en liten ort. Tystnadsplikten råder iallafall. Inte ett dugg pinsamt. Om du bara visste hur många män som söker för potensproblem skulle du inte tveka. Det finns olika alternativ. Jag vill nog gärna avråda från näthandel och experimenterande med olika substanser. Man behöver bara till på ditt tryck, hjärt- och kärlstatus. 

Det hela underlättar om du har en förstående partner och att ni är trygga med varandra och kan prats om det.
    Så beställ tid nu på stubben. Gör det via 1177 så slipper du oroa dig för att förklara för sköterskan.  

• Anonym (Inte skönt?)

Är det inte tillräckligt skönt med vaginalt sex  då eller varför inte komma på det som är det mest naturliga sättet? 
    Jag tycker män alltid kommer för fort där.
    Undrar av förvåning. 

• Anonym (...)

Min kk sedan fyra år har nyligen berättat att han tar piller för att behålla ståndet. Har får stånd utan problem men slakar tydligen lätt... Han är i femtioårsåldern. Vet faktiskt inte om han varit på vc och fått tabletter eller bara testat sig fram genom näthandel, ska kolla med honom. Men som skrivits tidigare- det är nog vanligare än man tror. Man hör bara inte om det så ofta då det anses som "omanligt". För mig gör det verkligen detsamma!

• Anonym (Nja....)

Höjer ett förvånat ögonbryn angående ts äkthet. 
    En "kille" född -71, aldrig kommit vaginalt, språket....
    Varför skulle man inte söka hjälp på vc på liten ort förresten, löjligt hittepå för att inte söka hjälp. 
    (Iofs vanligt att män vägrar oavsett storlek på vc men då får man stå sitt kast) 
    Köpa piller på nätet istället för att tala med läkare är rent vansinne. Om min man/pv valde piller från nätet skulle jag inte ha sex med honom. 

• Anonym (Engelska)
    Anonym (samma sits.) skrev 2022-08-23 15:24:36 följande:

Hej.

Jag råkade också ut för detta,
    alla tjatar om kost, motion etc.  men det är så mycket mer än det.

Så jag har sedan ngt år tillbaka använt mig av Power Hours ifrån Mshop.
    1/3 kapsel ca 30min innan.. så har du stånd så det räcker o behöver.

Nackdelen är lite bieffekter.  

Ev huvudvärk.  drick en jvl massa vatten innan och direkt efter du har tagit pulvret.
    Du blir lättpåverkad.  får stånd lättare under 12-20h efter du har tagit det.
    och att komma är lite tuffare...

Men va gör det när man håller ståndet...

Lycka till
    Hej
    Vill testa detta. Hur mycket vatten?
    du öppnar kapsel och bara använder en del av den ?
  • KimLinnefeldt

Gå till doktorn. Hen har tystnadsplikt och är van vid att skriva ut piller mot erektil dysfunktion, som det heter. 

Det är viktigt att prata med en läkare och inte köpa fulpiller på internet. Kroppen påverkas av pillren, det ska matchas mot blodtryck med mera. Och du är säker på att få medicin som är okej.

Bästa jag gjort att skaffa piller. Det finns olika som funkar lite olika, det vet säkert läkaren. De är inte lika dyra längre, och är värda varje krona. Du kommer att bli ungefär 20 år yngre i sängen...

Svar på tråden Kille och erektionsproblem