Kroniskt ont i näsa/bihålor
Hej!
nu kommer jag skriva en lång harang men hoppas det finns någon där ute jag kan dela erfarenheter med.
För 2,5 år sedan började mitt hvete. Initialt började det med mina öron, det började göra fruktansvärt ont och kändes som något kröp i öronen. Massa läkarbesök och fick testa all möjliga mediciner, droppar och salvor. Till slut flyttade det onda sig från öronen till näsan. Även om jag ibland även har smärta från öronen. Jag skriver näsan för det ä där jag upplever det som värst. Tryck över näsan och just nedanför näsborrarna som över tänderna. Ibland hör jag klickljud och det känns som det onda flyttar sig, från höger till vänster. Ibland högt upp eller långt ned. Ibland smärtar det kring ögonen och pannan, ibland kring tinningarna/öronen. Har varit hos örn näsa hals läkare och gjort kamera undersökningar, röntgen och testat allt möjligt. Jag är täppt i näsan när det gör ondast utan att ha snor, och detta pågår v a r j e dag.
ÖNH läkaren har sagt kronisk bihåleinflammation men sen blivit säker det är nervsmärta då ingen kortison spray eller droppar lindrar. Fick testa medicin mot detta utan resultat. Just nu på utredning hos neurologen och väntar svar från en röntgen om nerverna är knas, men tror inte dom kommer hitta något då det onda verkligen är i bihålorna och näsa. Även fått antidepressiva för att kunna stå ut sova om nätterna. Sköljer näsan några gånger om dagen och tar olja i näsan. Men alltså hjälp! Även kollar upp tänderna på läkarens inrådan, inget konstigt där.
Någon som varit med om något likande och har erfarenheter att dela med sig utav?