Anonymsju skrev 2022-09-08 22:43:10 följande:
Trots att jag tycker synd om barnen som har så gränslösa föräldrar som möjligtvis har en och annan diagnos (baserat på hur hen pratar och beter sig) tror jag inte soc tar sig an fall med föräldrar som inte leker med sina barn eller är ute i trädgården med dom.
Friger skrev 2022-09-08 19:40:55 följande:
Ring polisen nästa gång du ser dem. Förklara läget att grannen inte lyssnar och fortsätter att använda din tomt. Att det känns djupt obehagligt.
Hade det varit i staterna hade du fått öppna eld.
Det kanske är att ta i men ett varningsskott eller två hade varit trevligt. Hoppas att polisen tar det på allvar om du ringer!
Vad är det för några egentligen? Övervintrande hippies? Vad säger dem när du säger åt dem att de inte får vara på er tomt?
Dom är hemmasittare, gamers som vi vet har lajvat endel förr.
Jag tycker synd om deras barn då Dom aldrig får vara ute förutom här eller på förskolan. Mamman går in med barnet och frågar inför henne om hon får vara med osv. Vilket jag tycket är fult då jag hela tiden blir den "dumma" inför barnen som då ska säga att det inte passar. Istället för att honntar sitt sunda förnuft och ansvar och själv inse att hon kan tänka själv vad som är passande och inte.
Du tror inte det kan finnas andra brister som ni inte ser? Det saknas ju uppenbarligen mer än en skruv i skallen på föräldrarna.