Inlägg från: Anonym (Ssk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ssk)

Lön?!

33årig Sjuksköterska, magisterexamen som högst. Gick in på 26500 för 8år sedan. Har idag 44300 i grundlön.

• Anonym (Ssk)
    Anonym (Julia) skrev 2022-08-27 07:48:53 följande:
    Är den här perioden utan pauser, ingen föräldraledighet osv? Riktigt bra löneökning! 
    Nej jag har inte haft något avbrott alls utan jobbat heltid på samma arbetsplats 
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (....) skrev 2022-08-27 17:24:17 följande:
    Och hur fick du din magisterexamen utan att studera? Dvs utan att avbrott. 
    Jag pluggade innan jag började på denna arbetsplats, började jobba i januari -14 och tog magisreeexamen till sommaren. Jag hade ju min grundutbildning som sjuksköterska så det hindrar ju inte att man jobbar som det medan man pluggar, jag pluggade på distans och kunde jobba 100% under tiden så man måste inte göra avbrott för studier.
  • Anonym (Ssk)
    Anonym (....) skrev 2022-08-27 19:36:03 följande:
    Sjuksköterska är en kandidatexamen och inte en magister. Ska man läsa magister så gör man detta efter grundutbildningen. Och många magister/vidareutbildningar har haft som krav att man ska ha 2 års arbetserfarenhet som Sjuksköterska. Därför min undran hur man klarar att läse en magister/vidareutbildning utan uppehåll från jobbet.  
    Man klarar det genom god planering och ingen ledighet. Dessutom utbildning mestadels på distans. Jag hade varken barn eller sambo då så det gick galant att jobba och plugga samtidigt. Vi var fler i klassen som gjorde det så jag var inte unik på något sätt. Jag blev ssk 2010 och magistern var 2 år på distans och blev färdig 2014. 
Svar på tråden Lön?!