Inlägg från: Anonym (BC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BC)

Lön?!

Civilekonom, 31 år, Business Controller, 47 000 kr brutto.

Hoppat mellan 3 jobb de senaste 4 åren där jag alltid satsat på en högre roll som lär mig mycket nytt på kort tid. Höjt lönen med 7-9 tkr varje gång. 

Att vara BC har varit mitt mål i några år då det är sånna arbetsuppgifter jag tycker är roliga och vill jobba med. Jag trivs med arbetsuppgifterna, har en bra balans mellan jobb och fritid och en bra chef, det motiverar mig mer än en löneökning efter denna lönenivån (högre lön gör varken skillnad på min livsstil eller syns i plånboken efter all skatt). Men det betyder inte att jag inte tackar nej till högre lön såklart :) 

• Anonym (BC)
    PH76 skrev 2022-08-27 18:20:31 följande:

Ekonom, 18600 brutto i ingångslön 2003.  nu ca 84000 netto som frilanskonsult (plus det som inte tas ut på olika sätt, utan sparas i bolaget).

Vad debiterar du per timme och vad för roller jobbar du som? Funderar nämligen också att börja konsulta inom ekonomi :)
  • Anonym (BC)

Tack för svar PH76! Var lite som jag misstänkte. Försöker bilda mig en uppfattning om vad som är rimligt att debitera och för vilken nivå, och än så länge stämmer det jag tror överens med vad konsulter har berättat! :) kommer nog ta ett par år innan jag gör det klivet, behöver lära mig lite mer för att kunna debitera ett högre timpris. 

• Anonym (BC)

Tack PH76! Så trevligt när man stöter på öppna och hjälpsamma personer. Får hoppas att jag vågar ta klivet om några år! 

Svar på tråden Lön?!