Inlägg från: Michael 310 |Visa alla inlägg
  • Michael 310

Lön?!

Anonym (Karl) skrev 2022-08-28 16:40:56 följande:
    Nu är jag norsk medborgare, offshore förskönas oftast ganska mycket, men berättar man som det är blir verkligheten en annan.
    Man jobbar 12 timmars skift ledig 12 timmar i 14 dagar, dvs den lediga tid man får är i princip inarbetad.
    Man är låst på arbetsplatsen, dvs inga kompisar kan komma o hälsa på, man kan inte heller umgås med folk utifrån, lön personen nämner kan ifrågasättas om den är sann, dvs plöjer personen även övertid. det är många polacker även ute på offshore jobben som sänker lönenivån.
    Nu är det några år sedan jag slutade offshore. Men riktigt så illa som du får det att låta är det inte.  Man umgås ganska tight med dom man jobbar med, och nog finns det saker att görs. Träna poker, filmkvällar och sist men inte minst Bingo!!! 

Har inte koll på exakta löneläget längre men låter ju inte orimligt med 50 netto. Jag hade typ 40 ut en dålig månad när jag jobbade. Med mud, mask och natt tillägg. Pratar vi sen en extravecka så då vart det ca 30-40 extra netto. 
  • Michael 310
    Anonym (Julia) skrev 2022-08-28 14:06:46 följande:
    Du har inga egna barn än antar jag? Vad kan du jobba med om du skaffar familj? Eller du kanske bor i Norge?  
    Går alldeles utmärkt att jobba offshore och ha familj fast man bor i Sverige.  

Jag är uppväxt så och har själv jobbat så med egna barn. 

4 veckor med konstant närvaro och aldrig stressad över vardagspusslet. Var underbart.
Svar på tråden Lön?!