Anonym (BYD) skrev 2022-08-28 14:17:04 följande:
Intim rakning
Hej alla FL användare.
jag vänder till er för jag Kan verkligen inte det här med intim rakning.
jag är kille har vanligtvis trimmat mig där nere. men väljer nu att köra helt rakad.
men jag lyckas alltid att få det väldigt blodigt 😅 har ni några tips hur man ska göra.
har kört one blade och rakhyvel och intim raklödder.
all tips är välkomna.
Kan inte en lösning vara just att du trimmar noga istället för att raka.
Enklare, bekvämare, ingen risk för att skära sig.
Jo jag förstår känslan med helt slätt, har själv testat och det är härligt och speciellt.
Men noggrann trimning gör att det är skönare under tid då det inte blir nån fas med vasst kliande när stubben kommer.
Jag är numera efter att ha varit rakad tidigare numer intimvältrimmad för jämnan och det funkar bra för mig iallafall.
Vill du trots allt raka är min erfarenhet av det att det är bäst att ta bort ofta och noggrant kontinuerligt och inte låta nåt växa på. Har du modet och bekantskapskrets att låta partner/ kk etc att göra det så kan det kanske vara nåt. En del av förspel...
Jag har testat lite försiktigt att använda sockervax också. Kräver träning och kan göra hysteriskt ont, men slätt blir det om man gör rätt. Kräver träning och mod. Ja jag tyckte ju alltså inte att det var värt tid och smärtan men lite sensuellt är det ju att pyssla om sig själv.
Raka är ju inte så många sätt det går att göra på. Bra grejer ä som vanligt viktigt men sen som sagt göra det ofta. Och små skärsår får man. De läker dock fort och aftershave balsam svider bara till en kort stund...
Lycka till.