• Mynameisliz

Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens

Hej allihopa!
    jag och min man har försökt få barn i över ett år utan resultat,
    vi har denna månad fått testa letrozol samt ovitrelle. Idag är det 13 dagar sedan jag tog sprutan och imorse visade mina  2 gravtest positivt (clearblue), jag har även förväntad mens imorgon. Går det att våga hoppas på att jag äntligen är gravid eller är det utslag från ovitrellen? :(

• Svar på tråden Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens
  • Mynameisliz

Ja 10 dagar sägs det men sen har jag läst i flera trådar här att vissa fått falskt positivt upp till dag 14 med ovitrelle Gråter så jag är typ rädd för att ens våga hoppas Oskyldig

• Mynameisliz
    Jag är bara jag skrev 2022-08-28 15:46:41 följande:
    Jag har rätt. Har haft TD 14 dagar efter äl-sprutan 8 ggr och de gånger jag testat 14 dagar efter var jag inte gravid 6 ggr, en gång gravid och sen en gång då testat efter 13 dagar och var gravid.
    Vad betyder TD?
  • Mynameisliz
    Jag är bara jag skrev 2022-08-28 16:26:24 följande:
    Testdag. 
    Okej då förstår jag, känner mig mer hoppfull nu!
  • Mynameisliz

Uppdatering,
    det är nu dag 14 sen jag tog ovitrellen och min mens ska egentligen komma idag , Jag tog detta test nu på morgonen som man endast kan ta samma dag man väntar sin mens, borde den inte vara ?svagare? positiv om den skulle ge utslag från sprutan?  
  • Mynameisliz

jag har inte tagit så många test men även denna visade gravid, men ändå säger många att man helst ska testa sig ca 5 dagar efter beräknad mens för att vara säker?😩

• Mynameisliz

uppdatering <3
    dag 15 efter ovitrelle och gravtesten blir starkare och starkare, jag är gravid!!! ❤️

jag har pratat med min gynekolog och dom har bokat in mig på tidigt vaginalt ultraljud nästa vecka , jag gissar på att jag är i vecka 3-4, är det någon här som gjort ett ?extra? tidigt ultraljud? Vad kunde man se då?

• Mynameisliz

ja. Det var min gynekolog som själv föreslog VUL nästa vecka, men jag kanske borde skjuta på den till v.8 då kanske.

Svar på tråden Ovitrelle + positivt gravtest dag före mens