Vi som har BF i maj 2023
Hej! Hoppar in här också :)
Det är min och min sambos första barn och det första barnbarnet i min familj så det ska bli kul om det blir något den här gången
Plussade supersvagt i lördags ÄL+12 (mensen var 2 dagar sen) men har inte riktigt vågat lite på resultatet när det är så svagt. Är en sån som får ett starkare streck på kvällen än på morgonen.
Men imorse var det första gången strecket var lika starkt på morgonen som kvällen innan så det känns bra. Hade ett missfall för 2 månader sen och hann bara vara gravid precis i en vecka och fick aldrig ett starkt streck. Så hoppas det blir starkare den här gången. Än så länge har jag inga mer symtom mer än ömma bröst och lite dragningar i sidorna av livmodern.
Preliminärt BF den 14:e maj, tycker att maj känns som en fin månad att få barn i :)
Har inte bestämt mig när jag ska boka tid för inskrivning. Känner lite att jag vill vänta en vecka så att jag åtminstone passerar mitt förra MF. Står ju att man ska ringa in direkt när man fått veta att man är gravid men vart lite meckigt att boka av 3 tider. Hade jag inte fått MF hade jag haft både inskrivning och KUB den här veckan i V14 vilket är galet sent. Så jag hoppas jag inte behöver vänta så länge den här gången. Bor i en medelstor stad så det kanske påverkade lite att det var sommar och att det fortfarande är förseningar pga corona. Hur gör ni andra med inskrivningen?
Och slutligen grattis till alla i tråden!