Anonym (Li) skrev 2022-08-30 20:59:04 följande:
Så inget mellanting mellan 10 grader och 3-4?
Om du har vanliga innebyxor vid 10 grader men sen vid 3-4 täckkläder? Eller har du någon mer gräns? 7 grader är det innekläder eller täck?
Anonym (Li) skrev 2022-08-30 19:18:30 följande:
Är det inte lite väl kallt att vara ute och leka i bara 10 grader utan sol kanske lite blåst, om man enbart har vanliga typ leggings?
Jodå visst går det gradvis men det var de temperaturerna TS angav i frågan.
Sen går jag givetvis inte bara efter termometern utan dels känner jag efter på väg till förskolan, dels har de alltid mer kläder där än vad som behövs just för dagen (extrakläder, nu i augusti med både shorts och jeans, regnkläderna är där oavsett väder, likaså tjocktröja...) även om jag såklart försöker klä rätt från början.
I dagsläget har vi 9-10 grader på morgonen men som ofta blir sol och 20 på dagen. Enbart leggings funkar fint förutsatt att det är torrt, tjocktröja används ofta på morgonen nu men inte senare på dagen. Tjockare/ruggade leggings börjar vi plocka fram igen, tshirt som standard fortfarande. Jag kommer packa ner tunnfodrad jacka tills imorgon men fodrade byxor dröjer.
7 grader är kanske jacka med innebyxor (om torrt) men inte de tunnaste leggingsen. Beror på känsla.
Det är såklart vad som funkar för mina barn, de är ju olika.