Anonym (MR) skrev 2022-09-01 14:08:46 följande:
Jag tror inte det är så många som sållar bort kvinnor av den orsaken. Små arbetsgivare som är känsliga för frånvaro kan göra det, men hos stora arbetsgivare så brukar det inte vara något problem.
Jag skulle iofs hellre jobba för en liten arbetsgivare. Jobbar just nu för ett jätteföretag ägt av riskkapitalister. Mer personligt och trevligt på ett mindre företag.
Ska dessutom ombilda mig till ett mer mansdominerat yrke till vårterminen. Det är lite därför jag undrar.
När jag sökte jobbet jag hade innan gick jag kort in på personliga saker i mitt personliga brev. Tex vilken idrott jag håller på med och lite fördelar i min personlighet. Minns inte om det var du som skrev ovan att min ansökan hade slängts i sopkorgen för att jag skrivit för mycket personligt. Är inte det en fördel att skriva lite om vad man är för person som kan gynna arbetet man söker?
Till ts; Grattis till graviditeten. Fantastiskt att du blivit gravid när du nästan gett upp hoppet. Lycka till och berätta snart för arbetsgivaren!