• Anonym (ingenkontroll)

Ingen mens men bara negativa tester

Hej! Första inlägget här. Börjar bli knäpp?
    försöker bli gravid med maken och är på bim+8 nu och har bara fått negativa tester. Jag har testat alla tester känns det som och varken plusset eller mensen är i sikte. 

Jag brukar känna väldigt tydligt när mensen är på väg och har för övrigt aldrig varit mer än kanske 3-4 dagar sen i hela mitt liv. Ingen mens i sikte och inte ens en skugga på testen?
    Den sena mensen oroar mig men vården säger mest ?mensen är sen ibland? - nej faktiskt inte för mig. 

Blir lika glad för mens som plus i dagsläget - vill bara ha koll. Är trött på att leva ?som om jag vore gravid? - känns förnedrande på något konstigt sätt?

Någon som fått plus flera dagar efter bim? 

Hjärta

• Svar på tråden Ingen mens men bara negativa tester
  • Anonym (S)

Jo ts, ibland är mensen faktiskt så där sen och det var första gången för alla någon gång. Det kanske är så för dig nu.

Så här långt efter bim är du generellt inte gravid om du har negativt test men visst händer det att äl kommer senare en månad, då plussar man så klart senare också, men mest troligt att mensen bara är "vanligt" sen.

• Anonym (ingenkontroll)
    Anonym (S) skrev 2022-09-01 16:39:37 följande:

Jo ts, ibland är mensen faktiskt så där sen och det var första gången för alla någon gång. Det kanske är så för dig nu.

Så här långt efter bim är du generellt inte gravid om du har negativt test men visst händer det att äl kommer senare en månad, då plussar man så klart senare också, men mest troligt att mensen bara är "vanligt" sen.

tack för svar ❤️ ska försöka tänka att mensen kommer snart men är så svårt ju :( 
  • Anonym (S)
    Anonym (ingenkontroll) skrev 2022-09-01 16:51:15 följande:
    tack för svar ❤️ ska försöka tänka att mensen kommer snart men är så svårt ju :( 
    Jo jag sitter i samma sits själv, förutom att jag inte försöker bli gravid. Mensen är sju dagar sen.... Har en app där jag loggat cyklerna i ett par år nu och det verkar som att min mens blir sen en gång per år ungefär, så det är väl nu då. Plus att det varit rätt stressigt på sistone, så det kanske påverkar.

Hoppas du får svar snart!
  • Anonym (Ägg)

Senare äl än du brukar mest troligt. Tiden mellan mens och äl kan variera även för den mest regelbundne. Tiden mellan äl och mens varierar däremot inte så har man haft äl kommer mensen när den ska -om man inte blivit gravid förstås. Så på så vis kan egentligen inte mensen vara sen utan det är äl som i så fall varit sen.

Svar på tråden Ingen mens men bara negativa tester