• Sanlin90

Förtjockad livmoderslemhinna, annan orsak än cancer?

Hej, finns det någon annan orsak till förtjockad livmoderslemhinna annat än cancer? 

jag gjorde vul idag pga smärta i några dagar typ att det drar lite i sidorna men det enda dom hittade va en förtjockad slemhinna, har inte haft mens på väldigt länge men misstänker att jag hade ägglossning för några dagar sedan men högst otydligt. 

i april var slemhinnan tunn sa dom inte haft mens eller något alls sedan dess. 

• Svar på tråden Förtjockad livmoderslemhinna, annan orsak än cancer?
  • Anonym (Fiffi)

Tjock slemhinna får vi ju i samband med ägglossning för att ett ev befruktat ägg ska kunna fasta i den! Så det låter ju helt normalt. 

Smärtorna kan man ju också ha iom ägglossning, hade stora problem med det i tonåren. 

Att mensen uteblivit kan ju bero på lite olika saker, men omöjligt att veta varför utan att veta mer om dig :) 
    Håller tummarna att den kommer tillbaka!

• Sanlin90

Den har varit borta för mina sköldkörtelvärden varit dåliga men dom är bättre nu. 

Nu ikväll har jag fått ett kraftigt illamående men jg testade negativt förut på dagen och det är för tidigt om det skulle varit äl i söndags ändå !

Svar på tråden Förtjockad livmoderslemhinna, annan orsak än cancer?