• Anonym (Gravid?)

Sex igår känner mig gravid

Vi har tre barn, yngsta är 7 år.

Jag har blivit gravid på första försöket med alla tre.

Igår hade vi sex med kondom, men idag känner jag mig tidigt gravid.

Kan man känna så här tidigt?

(Pga bortrest man är det enda gången vi haft sex senaste månaden så det finns ingen risk att det hänt innan.)

• Svar på tråden Sex igår känner mig gravid
  • Anonym (S)
    Anonym (Gravid?) skrev 2022-09-01 22:47:25 följande:
    Sex igår känner mig gravid

Vi har tre barn, yngsta är 7 år.

Jag har blivit gravid på första försöket med alla tre.

Igår hade vi sex med kondom, men idag känner jag mig tidigt gravid.

Kan man känna så här tidigt?

(Pga bortrest man är det enda gången vi haft sex senaste månaden så det finns ingen risk att det hänt innan.)

Några timmar för tidigt, det är inte fredag än.
  • Anonym (e)

tja är du Vulverine så, hon kan tydligen känna befruktning tidigt och... välja att abortera det

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (S) skrev 2022-09-01 23:23:32 följande:
    Några timmar för tidigt, det är inte fredag än.
    Hum jag är seriös, vill inte bli gravid. Det är inte rätt tid i livet och känner stickningar i äggstockarna typ.

Jag har otroligt lätt för att bli gravid men det är så längesen.

Om man inte kan känna på en gång vad kan det annars vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Gravid?) skrev 2022-09-01 23:30:44 följande:
    Hum jag är seriös, vill inte bli gravid. Det är inte rätt tid i livet och känner stickningar i äggstockarna typ.

Jag har otroligt lätt för att bli gravid men det är så längesen.

Om man inte kan känna på en gång vad kan det annars vara?
    Risken att du skulle blivit gravid är ytterst liten. Det är också helt osannolikt att du känner dig gravid efter att ha haft skyddad sex igår. 
  • Anonym (ööö)

Det är nog bara för att du tänker mycket på detta och inte vill bli gravid, som du tycker att det känns saker. 
    Jag fattar heller inte vad du menar om ni använde kondom. 

• Anonym (U)

De flesta tidiga graviditetssymptom är samma som även kan komma innan mens och vid ägglossning.
    Det är inte troligt att man känner att man är gravid så snabbt. 

• Anonym (Kim)

Nej du är inte gravid. Önsketänk. 

• Anonym (A)

Det finns dem som hävdar att de till och med känt av själva befruktningen, så jag antar att det inte är helt omöjligt att känna av graviditet trots att det är riktigt tidigt.

Eftersom ni använde kondom så borde det ha skyddat dig från graviditet, det vill säga om inte kondomen gick sönder under samlaget. Men det var inget du nämnde i ditt inlägg. 

Jag kan ju bara spekulera, men jag tror inte att du är gravid. Har du koll på din menscykel? Det skulle ju kunna vara ägglossningen du känner av, alternativt att din mens är på gång. Jag kan också få stickningar i äggledarna och känna mig öm i området när jag har ägglossning.

• Anonym
    Anonym (Kim) skrev 2022-09-02 08:10:35 följande:

Nej du är inte gravid. Önsketänk. 

Med önsketänk brukar man mena att man tänker något för att man önskar det. Inte motsatsen.
  • Anonym (Kim)
    Anonym skrev 2022-09-02 13:57:09 följande:
    Med önsketänk brukar man mena att man tänker något för att man önskar det. Inte motsatsen.

Framgick inte av trådstarten om hon ville eller inte ville bli gravid. Jag gick händelsen i förväg och antog att hon ville bli gravid. Det visade sig helt tvärtom. 

• Anonym (Gravid?)
    Anonym (A) skrev 2022-09-02 13:46:43 följande:

Det finns dem som hävdar att de till och med känt av själva befruktningen, så jag antar att det inte är helt omöjligt att känna av graviditet trots att det är riktigt tidigt.

Eftersom ni använde kondom så borde det ha skyddat dig från graviditet, det vill säga om inte kondomen gick sönder under samlaget. Men det var inget du nämnde i ditt inlägg. 

Jag kan ju bara spekulera, men jag tror inte att du är gravid. Har du koll på din menscykel? Det skulle ju kunna vara ägglossningen du känner av, alternativt att din mens är på gång. Jag kan också få stickningar i äggledarna och känna mig öm i området när jag har ägglossning.

Tack för ett bra svar,

Känner mig fortfarande konstig i äggstockarna/livmodern. Men antar att det kan gå över.

Vi har använt kondom i flera år och det har aldrig hänt något, tror inte den sprack denna gången men enligt mina beräkningar har jag kanske ägglossning nu som känns. (Men den brukar inte märkas av.)

Jag får väl vänta och se, känslan är dock som att jag är gravid...
  • Anonym (A 2)

Tror inte att du är gravid.

• Anonym (A)

Vi får hoppas att du slipper eftersom du känner att tiden inte är rätt för en graviditet just nu. Det skulle dock vara häftigt om din känsla stämde. 😁

Anonym (Gravid?) skrev 2022-09-02 22:11:19 följande:
    Tack för ett bra svar,

Känner mig fortfarande konstig i äggstockarna/livmodern. Men antar att det kan gå över.

Vi har använt kondom i flera år och det har aldrig hänt något, tror inte den sprack denna gången men enligt mina beräkningar har jag kanske ägglossning nu som känns. (Men den brukar inte märkas av.)

Jag får väl vänta och se, känslan är dock som att jag är gravid...
  • Anonym
    Anonym (Kim) skrev 2022-09-02 20:54:07 följande:

Framgick inte av trådstarten om hon ville eller inte ville bli gravid. Jag gick händelsen i förväg och antog att hon ville bli gravid. Det visade sig helt tvärtom. 

Händelsen? Förväg? Visade sig?
    Du läste helt enkelt inte tråden. TS hade förklarat, långt innan ditt inlägg, att graviditet inte var önskat.
    Hur gick du då i förväg?

"Jag öppnade käften innan jag vare sig läst eller tänkt" heter det.
  • elin1989

Det går inte att känna av graviditet så tidigt. Implantationen sker som absolut tidigast 6 dagar efter ÄL och innan dess vet inte ens kroppen att den är gravid så det är verkligen ingenting man kan märka. Sen har man ju ofta symtom efter ÄL iaf, eftersom progesteronet ökar 

Svar på tråden Sex igår känner mig gravid