• Anonym (Hälsoångest)

Mår jättedåligt.

Hej, är stressad har ångest och mår dåligt för att jag tror att det är något fel på mig som inte läkarna hittat än. Massa olika kroppsliga symptom under 1,5 års tid. Är livrädd. Har tagit massa prover och är rädd för att några av dom har blivit något fel med. några prover har kollats om flera gånger med samma resultat. HUR stor är sannolikheten att det är något fel med proverna? Någon som varit med om det? Hur stor är egentligen risken för att en analys går så snett att man får felaktiga resultat? Hjälp innan jag blir knäpp. 

• Svar på tråden Mår jättedåligt.
  • Anonym (Wa)

Vad är de du tror att du har då?

• Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Wa) skrev 2022-09-03 19:59:13 följande:

Vad är de du tror att du har då?

Vet inte, någon form av cancer, eller post covid möjligtvis. Som det tydligen kallas har jag hört, hade covid 2020 och i år 2022..  
  • Anonym (Inte cancer)
    Anonym (Hälsoångest) skrev 2022-09-03 20:46:27 följande:
    Vet inte, någon form av cancer, eller post covid möjligtvis. Som det tydligen kallas har jag hört, hade covid 2020 och i år 2022..  
    Låter väl mycket troligt att det är post-covid då. Att de skulle ha missat cancer, dessutom efter upprepade tester, låter synnerligen otroligt, så det tror jag inte att du behöver oroa dig över.

Hur gammal är du? Har du en "historia" av att vara lite extra nojig när det gäller just hälsan? Och, framförallt: vad är dina symptom?
  • Camikaela

Vilka symtom har du? Stress och ångest kan verkligen ställa till det och orsaka alla möjliga symtom.

Jag blev dock allvarligt sjuk i borrelia för 6 år sedan och har inte återhämtat mig än. Det kanske kan vara värt att ta ett test om du inte redan gjort det.

• Anonym (Hälsoångest)
    Anonym (Inte cancer) skrev 2022-09-03 21:07:18 följande:
    Låter väl mycket troligt att det är post-covid då. Att de skulle ha missat cancer, dessutom efter upprepade tester, låter synnerligen otroligt, så det tror jag inte att du behöver oroa dig över.

Hur gammal är du? Har du en "historia" av att vara lite extra nojig när det gäller just hälsan? Och, framförallt: vad är dina symptom?
    Jag är 32 år och har absolut en historia av att vara nojig, har lidit av mycket ångest som yngre. Vet att man kan få psykosomatiska besvär men känns otroligt om allt detta skulle bero på bara det. Symptomen är otrolig trötthet och matthet som inte går att vila bort, ständig sjukdomskänsla i kroppen dock är vissa dagar bättre än andra, magproblem med att den blir orolig (ont) uppspänd och springa oftare på toaletten, ofta huvudvärk, och ofta blåsor och sår i munnen. Det sist nämnda har eskalerat nu i sommar. 
  • Anonym (Hälsoångest)
    Camikaela skrev 2022-09-03 21:27:42 följande:

Vilka symtom har du? Stress och ångest kan verkligen ställa till det och orsaka alla möjliga symtom.

Jag blev dock allvarligt sjuk i borrelia för 6 år sedan och har inte återhämtat mig än. Det kanske kan vara värt att ta ett test om du inte redan gjort det.

Okej det har jag inte tänkt på! Har inte haft någon fästing vad jag vet men man vet ju aldrig. Ja du jag har huvudvärk, magproblem, extrem trötthet, blåsor och sår i munnen som kommer ofta nu för tiden. dessutom så blir jag sjuk ofta. Alltså återkommande förkylningar 
  • Anonym (Inte cancer)
    Anonym (Hälsoångest) skrev 2022-09-03 21:53:11 följande:
    Jag är 32 år och har absolut en historia av att vara nojig, har lidit av mycket ångest som yngre. Vet att man kan få psykosomatiska besvär men känns otroligt om allt detta skulle bero på bara det. Symptomen är otrolig trötthet och matthet som inte går att vila bort, ständig sjukdomskänsla i kroppen dock är vissa dagar bättre än andra, magproblem med att den blir orolig (ont) uppspänd och springa oftare på toaletten, ofta huvudvärk, och ofta blåsor och sår i munnen. Det sist nämnda har eskalerat nu i sommar. 
    Jag förstår. Jag tycker att det låter väldigt, väldigt, väldigt mycket som en kombination av post-covid och psykosomatiska besvär. Fruktansvärt jobbigt, självklart! Men orolig tror jag inte att du behöver vara. 
  • Anonym (Minna)

När jag hade borrelia blev jag runtskickad i vården och ingen trodde mig. Alla prover var "bra". Sänkan ger intenu utslag vid borreliainfektion eller några av de andra infektionerna som man kan få med borrelia. Därför trodde ingen på mig. Jag fick skicka prover utomlands. Jag hade borrelia plus några till infektioner. Antibiotika hjälpte mig så det var inte inbillning, surprise!  Det var traumatiskt att vara sjuk men att inte bli trodd.  Jag är märkt av min "resa" så jag tänker att du kan ha borreliarelaterade symtom. Jag hade en massa symtom i huvudsak från nervsysyemet. Det började med ihållande migrän, spreds till ryggvärk, ögonflimmer, svaghet i ben och armar, sockerdricka, domningar, hjärtrusningar, sjukdomskänsla mm. Sedan tillkom värk i kroppen, magproblem, hjärndimma med mera.

• Camikaela

Jag märkte aldrig av någon fästing heller. Trots behandling försvann aldrig symtomen helt och då fick jag diagnosen utmattningssyndrom istället, vilket jag än idag lider av. Jag är helt övertygad om att det är borrelian som satt sina spår.

Mina symtom: Extrem trötthet och orkeslöshet, huvudvärk, sjukdomskänsla, yrsel, hjärtklappningar, ljud- och ljuskänslighet, minnessvårigheter, oförmåga att fokusera, hjärndimma, att känna sig desorienterad. Och på det blir man ju också nedstämd, orolig och får ångest för att man mår så dåligt.

Dina symtom ger mig en känsla av att ditt immunförsvar kan vara nedsatt, då blir man mer känslig för infektioner. Stress påverkar immunförsvaret oerhört mycket. Äter du några kosttillskott?

Anonym (Hälsoångest) skrev 2022-09-03 21:55:47 följande:
    Okej det har jag inte tänkt på! Har inte haft någon fästing vad jag vet men man vet ju aldrig. Ja du jag har huvudvärk, magproblem, extrem trötthet, blåsor och sår i munnen som kommer ofta nu för tiden. dessutom så blir jag sjuk ofta. Alltså återkommande förkylningar 
  • Anonym (Hälsoångest)
    Camikaela skrev 2022-09-04 00:38:28 följande:

Jag märkte aldrig av någon fästing heller. Trots behandling försvann aldrig symtomen helt och då fick jag diagnosen utmattningssyndrom istället, vilket jag än idag lider av. Jag är helt övertygad om att det är borrelian som satt sina spår.

Mina symtom: Extrem trötthet och orkeslöshet, huvudvärk, sjukdomskänsla, yrsel, hjärtklappningar, ljud- och ljuskänslighet, minnessvårigheter, oförmåga att fokusera, hjärndimma, att känna sig desorienterad. Och på det blir man ju också nedstämd, orolig och får ångest för att man mår så dåligt.

Dina symtom ger mig en känsla av att ditt immunförsvar kan vara nedsatt, då blir man mer känslig för infektioner. Stress påverkar immunförsvaret oerhört mycket. Äter du några kosttillskott?

Nej jag äter inga kosttillskott. Kanske är något man bör testa. Ska söka doktor igen och be dom kolla mer grejer? bland annat borrelia. För säkrrhersskull 
Svar på tråden Mår jättedåligt.