Har ett gäng egna och ett gäng bonusar.
Samt har arbetat på förskola.
Sååå, tvååringar... Underbara små varelser för det mesta
Men ibland är de billiga, rentav gratis!
Iaf, som ex bonusbarnet 2 år gammal vill hålla mig i handen när vi är ute och går och det får han så klart.
Efter en stund trycker han in sina naglar i mig så att det gör jätteont.
AJ! Säger jag, låt bli det där. Och; vill du inte hålla mig i handen längre? (För jag tänker att det är hans sätt att visa det på)
JO! Skriker han och håller ett fast tag.
Ja, men då får du inte klämma in naglarna så där, det gör ont säger jag.
Det tar några sek och så gör han så igen. Jag upprepar att det gör ont och att vill han hålla mig i handen får han låta bli.
Han gör det strax igen och då släpper jag hans hand och säger skarpt och visar med mitt kroppsspråk: Nej, då vill jag inte hålla dig i handen mer.
Han blir rasande och får ett utbrott som vi först väntar ut men sen lyfts han upp och bärs skrikande med så vi kan fortsätta dit vi ska.
Han ber strax om ursäkt och vill hålla mig i handen igen mot löfte om att inte trycka in naglarna i min hand och det löftet håller han. Han vill sen se min hand som har tydliga, ganska djupa märken och då pussar han handen och säger: Förlåt handen, jag ska inte göra så mer.
En del tycker säkert att detta är fel förfarande, men idag har vi en härlig och go snart 14-åring med stor empati för andra som minns den där dagen då han inte fick hålla mig i handen för att han gjorde mig illa.