-
Jag är en tjej på 21 år som har haft det svårt i livet pga olika anledningar, men två av dem är att min pappa aldrig har varit närvarande och att min mamma som var min enda trygghet dog av en hjärtinfarkt när jag var 15 så jag har i princip behövt klara mig själv sen dess (jag bodde hos min pappa efter att mamma dog men han var aldrig hemma och jag hade inget stöd av någon annan vuxen). Började sälja mig själv i ett år för för att min pappa inte ville lägga pengar på att köpa mat eller kläder till mig och min syster, slutade sen för att jag mådde för dåligt av det och jag började studera och fick studiebidrag istället att leva på, dock under hela den tiden fortsatte jag att träffa äldre män som jag fick känslor för. När jag var 16 var min dåvarande pojkvän 26 och nu i efterhand känns det helt fucked, jag var liksom ett barn.När jag var 17 träffade jag min nuvarande sambo som var 24 då. Vi träffades på tinder och brukade bara umgås hemma hos honom, det var inte förrän efter några veckor som vi faktiskt låg med varandra. Han ville inte ha ett förhållande av anledningen att han hade "trust issues" men jag stannade ändå tills han efter 9 månader frågade om jag ville bli hans flickvän, efter det flyttade han till en annan stad pga jobb och vi hade distansförhållande i 3 år innan jag flyttade till honom när jag var klar med skolan. Han har alltid känts som en bra kille, han har aldrig gjort illa mig, gillar dock hårt sex. Han har alltid brytt sig om mig och alltid gjort allt han kunnat när jag mått dåligt. Nu på senare tiden har jag dock börjat känna att vår åldersskillnad när vi började träffas var väldigt fel. Jag var väldigt omogen och väldigt skör psykiskt och jag fäste mig vid honom fort och mådde dåligt över att han inte ville ha ett förhållande det första året. Jag är orolig att jag har blivit groomad av honom utan att förstå det. Jag tog upp det med honom och frågade om han aldrig tyckte att det kändes fel och då sa han att han inte bryr sig om ålder, och att jag var så pass mogen att det inte spelade någon roll men att det var på gränsen till att inte vara okej. Han sa även att eftersom det var jag som tog initiativ till att träffas så tyckte han inte att det var fel. Hans svar har fått mig att må lite illa, skulle han dejta en 15-åring om han fick chansen? Han vill även att jag kallar honom pappa när vi har sex. Jag ser mycket yngre ut än min ålder, när jag var 17 såg jag kanske ut att vara 14 och nu när jag är 21 ser jag ut som 16-17. Han har dock aldrig varit med en yngre tjej innan mig.Snälla hjälp mig. Jag älskar den här killen men jag känner mig extremt osäker nu. Har jag blivit groomad till detta? Borde jag lämna?
-
Svar på tråden Har jag blivit groomad?
-
What? Kalla pappa vid sex? Det är ju väldigt skruvat bara den detaljen.
Men du, man får lämna för vilken orsak som helst. Man behöver inte ens ha en orsak. Folk tröttnar. Du har väl troligen blivit vuxen nu och ni kanske inte passar ihop längre. -
Åh men finaste du... så kämpigt du har haft det! Jag tror att dina tidigare erfarenheter gör att du lättare ser negativa saker även där de inte finns. Utifrån det du berättar finns det verkligen ingenting som känns som grooming när det gäller din nuvarande partner! Att som 24-årig kille träffa och förälska sig i en 17-årig tjej är inget konstigt - sju års skillnad i vuxen ålder (för ja, även du var ju i princip vuxen när ni träffades) är inget att hänga upp sig på! Och en 24-årig kille är ju inte precis en gubbe, och en 17-årig tjej är ju inte precis ett barn (även om du säger att du var omogen). Dessutom, hade det varit frågan om grooming hade han ju gjort allting för att lura dig att känna dig speciell och "älskad" - inte fan hade han blottat sin egen osäkerhet och riskerat att stöta bort dig genom att säga att han inte ville binda sig pga trust issues!Anonym (Ts) skrev 2022-09-04 13:32:43 följande:Har jag blivit groomad?Jag är en tjej på 21 år som har haft det svårt i livet pga olika anledningar, men två av dem är att min pappa aldrig har varit närvarande och att min mamma som var min enda trygghet dog av en hjärtinfarkt när jag var 15 så jag har i princip behövt klara mig själv sen dess (jag bodde hos min pappa efter att mamma dog men han var aldrig hemma och jag hade inget stöd av någon annan vuxen). Började sälja mig själv i ett år för för att min pappa inte ville lägga pengar på att köpa mat eller kläder till mig och min syster, slutade sen för att jag mådde för dåligt av det och jag började studera och fick studiebidrag istället att leva på, dock under hela den tiden fortsatte jag att träffa äldre män som jag fick känslor för. När jag var 16 var min dåvarande pojkvän 26 och nu i efterhand känns det helt fucked, jag var liksom ett barn.När jag var 17 träffade jag min nuvarande sambo som var 24 då. Vi träffades på tinder och brukade bara umgås hemma hos honom, det var inte förrän efter några veckor som vi faktiskt låg med varandra. Han ville inte ha ett förhållande av anledningen att han hade "trust issues" men jag stannade ändå tills han efter 9 månader frågade om jag ville bli hans flickvän, efter det flyttade han till en annan stad pga jobb och vi hade distansförhållande i 3 år innan jag flyttade till honom när jag var klar med skolan. Han har alltid känts som en bra kille, han har aldrig gjort illa mig, gillar dock hårt sex. Han har alltid brytt sig om mig och alltid gjort allt han kunnat när jag mått dåligt. Nu på senare tiden har jag dock börjat känna att vår åldersskillnad när vi började träffas var väldigt fel. Jag var väldigt omogen och väldigt skör psykiskt och jag fäste mig vid honom fort och mådde dåligt över att han inte ville ha ett förhållande det första året. Jag är orolig att jag har blivit groomad av honom utan att förstå det. Jag tog upp det med honom och frågade om han aldrig tyckte att det kändes fel och då sa han att han inte bryr sig om ålder, och att jag var så pass mogen att det inte spelade någon roll men att det var på gränsen till att inte vara okej. Han sa även att eftersom det var jag som tog initiativ till att träffas så tyckte han inte att det var fel. Hans svar har fått mig att må lite illa, skulle han dejta en 15-åring om han fick chansen? Han vill även att jag kallar honom pappa när vi har sex. Jag ser mycket yngre ut än min ålder, när jag var 17 såg jag kanske ut att vara 14 och nu när jag är 21 ser jag ut som 16-17. Han har dock aldrig varit med en yngre tjej innan mig.Snälla hjälp mig. Jag älskar den här killen men jag känner mig extremt osäker nu. Har jag blivit groomad till detta? Borde jag lämna?
På det du berättar verkar du ha hittat en bra kille som älskar dig, och vill dig väl - och som dessutom har lyckats övervinna sina egna svårigheter att binda sig pga kärleken till dig. Jag tycker absolut inte att du ska lämna den här killen utifrån något av det du beskriver här! Och det där med att han vill att du ska kalla honom "pappa"; alltså, det är väldigt mycket vanligare med den typen av kink än man kan tro, utan att det på något sätt innebär nåt sjukt eller fel. Är det enbart i sexsammanhang, eller även annars? -
Inte speciellt. Väldigt vanlig kink.Anonym (ööö) skrev 2022-09-04 14:56:36 följande:
What? Kalla pappa vid sex? Det är ju väldigt skruvat bara den detaljen.
Anonym (ööö) skrev 2022-09-04 14:56:36 följande:Men du, man får lämna för vilken orsak som helst. Man behöver inte ens ha en orsak. Folk tröttnar. Du har väl troligen blivit vuxen nu och ni kanske inte passar ihop längre.
Klart man kan lämna oavsett orsak. Men det blir ju lite tokigt att lämna någon man älskar och vill vara med bara för att man fått en tanke som troligtvis inte stämmer. Eftersom enda anledningen till att hon funderar på att lämna verkar vara att hon är orolig att hennes kille groomat henne (i allt övrigt verkar ju allt vara bra!) så kanske det är en bra idé att först reda ut om det verkligen är så, eller om det bara är en irrationell rädsla från hennes sida. -
#2 Gick inte att citera din kommenter, men det är endast i sexuella sammanhang
-
Tyvärr kommer du antagligen få en del knäppa svar i den här tråden, från män som blir väldigt illa till mods när kvinnor vill lämna sina män.
Men svaret är att dina frågor kring hur ni träffades är relevanta och det är ingen slump att du nu börjar reflektera kring det. Du har helt enkelt blivit vuxen och dina frontallober är färdigutvecklade. Du ska lita på dina känslor.
Det handlar inte alls om att allt är bra men du funderar på den lilla detaljen kring hur ni träffades och vilken ålder du då var i. Detta är vad som hände:
Du var extremt skör och utsatt och antagligen utan stöd från någon enda vuxen. Du träffade då en man som inledde en relation med dig. Du har tagit upp detta med honom och han har inte kunnat ge ett moget svar på dina frågor. Han verkar inte heller ha tagit in hur detta påverkat dig Eller vilken situation du då var i.
Hårt sex, kalla honom för pappa osv är knappast något du älskar? För annars skulle du inte tycka att det kändes konstigt. Gå på den känslan. Du har massa bagage som du INTE blir av med om din otroligt svåra uppväxt blir någon slags kink.
jag tror att du behöver göra slut och kanske även gå i terapi där du kan bearbeta sina upplevelser. Du behover stå på egna ben, ha vänskapsrelationer och läka från dina upplevelser. Du behöver INTE vara kvar i en relation du inser känns fel.
Jag hoppas så att du inser hur stark du varit som klarat allt tills nu, och att den styrkan har du med dig. Du är värd det allra, allra bästa. Var din egen mamma ett tag. Som en mamma du önskade du hade. En som tror på dig, stöttar dig, och älskar dig ovillkorligt utan att kräva prestation eller något annat. Bara lita på dig själv. Kram.
-
#5 Jag gillar hårt sex men tyvärr tror jag att min sexualitet har påverkats av det jag varit med om. Blev även utnyttjad och tvingad till saker av en tidigare pojkvän.
Jag vet inte var jag ska ta vägen om jag gör slut. Har inga vänner här. Jag flyttade till hans stad 3 timmar bort från min hemstad och jag har ingen lust att bo med min pappa igen. Har fått jobb här också. -
Jag tycker du ska läsa Mia Skäringers "En kvinnlig komikers dagbok- den lagrade sorgen".
Så får du se hur du känner sedan. -
Vad handlar sen om?Anonym (Nyss läst) skrev 2022-09-04 22:44:20 följande:
Jag tycker du ska läsa Mia Skäringers "En kvinnlig komikers dagbok- den lagrade sorgen".
Så får du se hur du känner sedan.
-
Det där med att vilja bli kallad pappa under sex.. har varit med om det med två killar, en av dom är pappa till ett av mina barn (en dotter).. han började med det efter vi hade fått barn och inte var tillsammans längre men fortfarande träffades .. Det var för några år sen ,nu har jag ny kille som jag nyss har fått barn med och träffar inte honom längre.
Den första killen som ville det var 8 år äldre än jag , andra (dotterns pappa) är bara ett år äldre ..båda gillade hårt och kinky sex.. to each their own men jag tycker det känns lite fel när vi har en dotter tillsammans ..och tycker också det blir ganska fel när en 24-åring säger det till en 17-åring .
Jag låg med en 23-åring när jag var 17.. men nu när jag är 34 och min äldsta dotter snart fyller 16 tycker jag faktiskt att det känns ganska fel att en vuxen man träffar en så ung tjej.. det är min åsikt iallafall. Åldersskillnaden är inte fel när båda är vuxna men en 17-åring är ju egentligen ett barn även om man är byxmyndig då.
Ledsen för allt du har varit med om .. jag har också haft sex för pengar för många år sen och vet hur det kan kännas .. Mitt råd till dig skulle nog vara att lämna killen ..och försöka söka hjälp så att du kanske kan få prata med nån om allt.. Kram och lycka till!
-
Du behöver hjälp av en psykolog. Du bär på många trauman och jag har svårt att tro att din sambo får dig att må bättre.
-
Att bli utnyttjad medan man är barn och få sex förstört samt hur det gör en sårbar för vidare utnyttjande av äldre män liksom att hamna i ätstörningar och annat självskadebeteende.Anonym (Ts) skrev 2022-09-04 22:55:00 följande:Vad handlar sen om?