Inlägg från: Anonym (Genom tredje part) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Genom tredje part)

Hur kommer otrohet fram?

Har naturligtvis ingen statistik, men efter vad som hänt i min släkt/bekantskapskrets så kommer det alltid fram genom tredje part. Någon skvallrar. 

Vilket betyder att är två människor otrogna med varandra och aldrig berättar detta för någon annan kommer det sannolikt inte fram om de inte blir påkomna i akten.

Men kvinnor (säkert män med men det vet jag inte) berättar ALLTID detta för någon annan/flera andra. På det sättet kommer det fram. 

Tex: Anna vänstrar mot sin man Pelle med Kent. Anna berättar (skryter?) om sin affär med Kent till Tina och Stina och berättar varenda snuskig detalj. 3år senare hamnar Stina och Anna i konflikt över något helt annat. Då berättar Stina för Pelle att Anna är/var otrogen med Kent.

Anonym (Matilda) skrev 2022-09-04 14:48:30 följande:

Oftast är det den otrogne själv /motparten som gör att det kommer fram. Genom att den otrogen/motparten blir alltmer styv i korken och mer oförsiktig ju längre tiden går. Man känner sig säker på att det aaaldrig kommer avslöjas och därför slappnar man av och begår en hel del misstag längs med vägen.

Sen inte att förglömma... Man ska aldrig lita på tokkära älskarinnor som ofta gärna vill hjälpa ödet på traven genom att ta kontakt med frun och berätta om otroheten alternativt förbannade och svikna älskarinnor som inser att han aldrig kommer skiljas och därmed förvandlas till kaninkokerska och kastar mannen till vargarna och avslöjar för frun... 

Det sista där är ärligt talat en av orsakerna som gör att jag är så emot otrohet. Jag tror att jag skulle ha potential att bli en kaninkokerska i den situationen. Tänker min emotionellt instabila personlighetsstörning och sådant, herrejäklar vad snett det hade kunnat bli.

Att veta om någons otrohet är som att få en handgranat. Här varsegod, här har du en handraganat. Men kasta den inte snälla. 

Så man bär en handgranat med sig som man när som helst kan kasta, och hon som skryter om sin otrohet under en tjejkväll delar ut ett halvdussin handgranater. Här varsegod, handgranater åt alla! titta vilka fina handgranater jag har! 

Anonym (Maria) skrev 2022-09-04 16:34:34 följande:
    Blir osäker på om du insinuerar att det är jobbigt eller mer häftigt/coolt att få en sån handgranat?

Har du varit med om själv att få en?
    Det beror vem som får handgranaten. Någon tycker det är coolt. Någon tycker att den där kan nog vara bra att ha och någon tycker det bara är obehagligt att ha den.

Det är en handgranat ändå oavsett om man tycker handgranater är coola eller ej.

Jag försöker klargöra för alla att jag är absolut inte en person som vill få en handgranat kastad i knät att ta hand om, så snälla ge mig inte en handgranat. Jag mår psykiskt dåligt av att bära den. Jag har fått ett par handgranater att ta hand om i livet ja. Tyvärr. Får mig alltid att känna mig falsk, dålig och som att jag har en handgranat.
    Anonym (Genom tredje part) skrev 2022-09-04 16:59:46 följande:
    Det beror vem som får handgranaten. Någon tycker det är coolt. Någon tycker att den där kan nog vara bra att ha och någon tycker det bara är obehagligt att ha den.

Det är en handgranat ändå oavsett om man tycker handgranater är coola eller ej.

Jag försöker klargöra för alla att jag är absolut inte en person som vill få en handgranat kastad i knät att ta hand om, så snälla ge mig inte en handgranat. Jag mår psykiskt dåligt av att bära den. Jag har fått ett par handgranater att ta hand om i livet ja. Tyvärr. Får mig alltid att känna mig falsk, dålig och som att jag har en handgranat.
    Nu har jag även en personlighetsstörning så jag kanske borde sluta prata i sådana metaforer, men jag tycker den stämmer bra. Handgranat.
    Anonym (Charkuterier) skrev 2022-09-04 20:43:33 följande:

Är man smart, om man nu kan vara det, så skiter man inte där man äter, dvs långt bort från bekantskapskretsen. Således annan ort ingen man känner har koppling till.

Sedan berättar man inte för någon själ alls. Helst skall man vara svårfunnen och kanske inte vara för öppen vem man egentligen är. 

Tror män generellt håller mera tyst än kvinnor. Kvinnorna ligger nog uppåt medans män ligger nedåt eller rakt i hierarkin.  

Vad jag upplevt så skiter de flesta otrogna rätt i maten, det är inte lite avstånd fast i samma rum, utan skit på själva tallriken. Bor man i Inavelstorp (påhittat samhälle) så åker man inte till Stockholm och vänstrar där, nej nej, man vänstrar med sin väninnas man, grannen, eller kanske åker in till Inavelsby (påhittat samhälle det med) 7 minuter bort med bil och vänstrar med någon där. Lite mer försiktigt, istället för att alla inblandade känner varandra väl, så är man diskret med att istället alla inblandade känner varandra hyfsat.

Ursäkta för namnen på samhällena, men de är valda av en orsak.
    Anonym (laserkvinnan) skrev 2022-09-04 22:34:09 följande:
    Det menas väl att det är fullt möjligt att inte berätta exakt vad man heter och var man bor om man bara vill ha ett krogragg en kväll på en ort/konferens långt borta från ens vardagliga sfär.

Om båda bara vill ha ett ligg en gång finns väl ingen anledning att byta släkthistorik men otrogen har man klart varit ändå.

Och den som då får frispel efteråt och försöker koka kanin har inte så mycket att gå på.
    Frågan är dock om du sedan i sällskap med väninnor i ett sammanhang med bara kvinnor och vin kan hålla dig från att berätta om det. Det är där handgranaterna delas ut och en av de som fått en granat kommer förr eller senare dra ur sprinten och kasta granaten på din man eller på den kvinna vars man du legat med.
Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?