Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

Hur kommer otrohet fram?

Jag påstår att du för det mesta kommer undan med otrohet. Risken att åka dit varje gång är rätt liten rätt skött. Men många risker små så åker du så klart dit.

Sätt jag åkt dit på:
    -Flickvännen pratar med fästmön.
    -Glömt facebook-chatt öppen.
    -Glömt kontaktsida öppen på bärbar som hon skulle låna.
    -Tjej rotat igenom telefon och hittat saker.
    -Tjej gömde sig i min bil när jag jobbade och överraskade mig.
    -Ett reportage i en tidning.
    -Råkade ta fel på tjej när tjejen väckte mig med erotiska handlingar.

Självklart har jag lärt mig av mina misstag och kommer aldrig att vara otrogen igen.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Hm...) skrev 2023-02-15 19:43:53 följande:
    Men NU blev jag nyfiken - HUR gick detta till?!
    Grävande journalister i en liten lokalblaska. De sökte omoraliska män och hittade mig. Efter den första förvåningen insåg jag hur roligt det var och lät mig intervjuas över en lunch. Blev lovad anonymitet. Som jag sa var det en liten tidning. Min tjej läste inte tidningar och jag bodde inte i staden/området där tidningen gavs ut.

Det jag inte visste var att de hade gömt en fotograf i baksätet på en bil som tog lite bra bilder på mig. Hamnade på förstasidan. Sen så listade Facebooks algoritmer ut att min tjej säkert ville läsa just den artikeln och la upp den i hennes flöde. Resten är historia. Den är för övrigt sökbar på nätet ännu med bilder och allt. Visserligen är ansiktet pixlat, men känner du mig så ser du att det är jag.

Man kan inte lita på Journalister och Facebook.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (En som avslöjat otrohet) skrev 2023-02-15 19:59:46 följande:
    Det här är ju sjukt... hur omoraliskt måste det inte ha varit, om blaskan hade intresse av att bete sig så? Köpte du sex eller nåt? Är det du, Paolo...R..?
    🤣
    Rätt så omoraliskt, ja... Intervjun gjorde inte saken bättre.

Nä, är inte Paolo. Jag var mer rak och ärlig. :P

Det hänger ju över mig lite när jag letar nya tjejer. Kaffedraken ska inte klaga på uppförsbacke.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Hm...) skrev 2023-02-15 20:34:46 följande:
    Jösses Lite roligt, förlåt

Fast tycker faktiskt att det var en osedvanligt omoralisk blaska också, de vet ju inte vad konsekvenserna hade kunnat bli av att outa dig. Din partner hade ju lika gärna kunnat stå utanför dörren med ett hagelgevär Foten i munnen
    Haha lugnt... Jag tar inte illa upp, och det är nog många som ansett att jag förtjänat det också! :P

I sak tror jag att du har rätt. De får egentligen inte göra så. Men att driva den saken tänker jag inte göra. Sen är jag inte särskilt upprörd heller. Är ju knappast typen som kan klaga allt för trovärdigt på andras bristande moral.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Lilla My) skrev 2023-02-15 20:35:51 följande:
    Varför går du överhuvudtaget in i monogama relationer? Jag skulle tänka att du skulle må bättre utanför. 
    Vet inte... Ärligaste svaret... För det mesta gör jag inte det, men ibland blir det så bara.

Saknar den moraliska kompass som de flesta har. Gör lite som jag vill helt enkelt.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Hm...) skrev 2023-02-15 20:59:43 följande:
    Du har ju i alla fall självinsikt, det är ett förmildrande drag

Seriöst dock; idag finns ju en hel drös med kvinnor som är ok med - eller letar efter - lösare relationer där de kan ligga lite, gå på roligheter tillsammans och därefter slippa resten. Varför riktar du inte in dig på dem? Du skulle slippa en massa turbulens genom att hoppa över de kvinnor som vill ha en monogam relation
    Vet inte... Saknar helt gränser och spärrar för sådant. Följer mina instinkter, jag har inte den självkontrollen att jag kan hindra det.

Det jag nämnt här är ju egentligen bara ett axplock.

Antar att förr eller senare hinner verkligheten i kapp mig.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Hm...) skrev 2023-02-15 21:41:51 följande:
    Jag hoppas att du en dag känner dig nöjd och glad med det du för stunden har - sagt av vänlighet. 

Jag kan till viss del känna igen mig i rastlösheten och letandet. Som ung gick det mig åt huvudet att jag var snygg och hade en hög uppvaktande män efter mig. Var ytterst sparsmakad med vilka jag väl låg med, men tyckte om uppmärksamheten. Till sist gifte jag mig och fick barn, valde dock min man otroligt klantigt och tappade känslan för honom ganska fort - därav otrohet.

MEN. Halleluja, nu är jag 49 och snygg för att vara en medelålders kvinna OCH äntligen ihop med en man som faktiskt gett mig ett lugn. Och för första djäkla gången även en rädsla att förlora honom, vilket jag ALDRIG känt förut. Har alltid haft ett övertag på mina män, aldrig känt att det var så viktigt att ha dem kvar (vilket naturligtvis gjorde att de blev väldigt motiverade att vara kvar i mitt liv).

Den här mannen är rolig, sexig, snygg som satan trots sina 55 år, ger mig orgasm varje gång vi har sex (minst två varje gång), skämmer bort mig utan att på något sätt vara en mes. Tog mig 44 år att hitta honom. Vill aldrig vara utan honom.

Det är en känsla jag unnar dig när du är redo
    Vad skoj! Det glädjer mig att du hittade rätt till sist! Han låter som en bra man!

Ja... Jag är rätt rastlös av mig. Gillar spänning och äventyr. Inget speciellt med mitt utseende egentligen. Men de flesta gillar att umgås med mig. Tror att den här gränslösa sidan hos mig både skrämmer och lockar.

Jag är egentligen ganska nöjd med vad jag har. Jag har det bra. Mest att jag lever ett rörigt liv.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-16 08:25:29 följande:
    Vad säger dina barn om ditt "röriga liv"?
    De vet inget. Jag är en stark karaktär och är väldigt beskyddande om dem. De avgudar mig.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-16 09:50:05 följande:
    Hur mycket kommer de avguda dig när det kommer fram vilken person du egentligen är?
    Jag vet inte... Tror det blir en blandad mix...
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-17 14:19:31 följande:
    Kontentan är, snoka är ALLTID fel. Likaså otrohet. Jag vet ärligt talat inte vad som är värst. Båda sakerna visar ju att du inte respekterar din partner.
    Att snoka är helt klart värst.

Tips är att inte använda telefonen som verktyg och att radera alla appar när du är klara med dem för dagen och ska åka hem.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-17 14:46:22 följande:
    Ja, har man börjat snoka så är förhållandet slut. OAVSETT om din partner gjort något eller inte.

Och då är det ditt eget fel.
    Haha jag skämtade lite granna! Tar inte så allvarligt på att folk snokar. Jag räknar med att de gör det... Därför skyddar jag det som jag inte vill att folk ska hitta.

Sen är det ju så att vissa saker håller folk tyst om. Lägger du en dildo i skrivbordslådan på jobbet och någon snokar i den så kommer de antagligen att hålla käft om saken men få sig en ordentlig tankeställare. Skoj grej att göra! :)
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 11:21:22 följande:
    Och ändå blir många avslöjade oavsett hur smarta de trott att de varit?

Så man kan nog ganska lugnt hävda att man aldrig kan garantera att man inte blir påkommen och ska man pyssla med sånt så får man oxå vara redo att ta konsekvenserna för sitt val.
    Slumpen arbetar emot dig över tid...

Ta en lott och du skall förlora. Dra tusen lotter och du vinner på någon. Eller förlorar om vinsten är att din hemlighet blir avslöjad.

Sen kan du ju göra saker som minskar risken att åka dit. Exempelvis se till att din telefon är "ren" vid genomgång.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 11:49:06 följande:
    Jag tror att oddsen att bli avslöjad med att vara otrogen är betydligt högre än att vinna på lotto. Men oavsett hur stora oddsen är så kan man ALDRIG vara säker på att man kommer undan med det oavsett hur smart man tror att man är.

Det säger ju sig självt att ingen som varit otrogen och blivit påkommen velat det, men bevisligen blev de påkomna ändå oavsett vad de trott, eller hur?
    Nu sa jag lotteri, inte lotto. Poängen var att många små sannolikheter för att åka dit skapar en stor sannolikhet över tid.

Exakta storheten på den risken beror ju på hur försiktig vederbörande är och hur misstänksam/snokande respektive är.

Någon som bara varit otrogen en eller några gånger och inte sparat någon dokumentation kommer antagligen undan för evigt.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 14:09:28 följande:
    Ja som sagt ALLA som varit otrogna och blivit påkomna har ju trott att chansen att de skulle bli påkomna var minimal annars hade de inte gjort det, men påkomna blev de ändå.

Alltså spelar det ingen som helst roll vad man själv tror, det är ingen garanti för att slippa bli påkommen oavsett.

Nejdå, det finns nog väldigt många som varit otrogna och en eller några gånger som blivit påkomna ändå, för de kan bara påverka vad de själva gör men de kan aldrig påverka vad andra gör. Så oavsett hur försiktiga de själva är så kan de komma fram ändå för att någon annan försäger sig tex... speciellt om man drar ut det över ett långt tidsspann... man kanske kom undan med det i 10 år och sen kommer det fram...många tror att de kommit undan med det för att de inte blivit påkomna än, men de vet ju inte vad som kommer hända om 10, 20 år.
    Ja... För den som åkt dit är ju sannolikheten 100%.

Efter 10 år måste det ju finnas något mer än en galen persons påstående om otrohet.

Utan riktiga bevis skulle jag uppriktigt kunna förneka en sådan sak av den enkla orsaken att jag inte minns.

Går utmärkt att leva med ett Damokles-svärd hängandes ovan ditt huvud. En vanesak.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Kaninkokerska) skrev 2023-02-20 14:30:39 följande:
    Det finns det ju miljarder av människor som gör dagligen. Herregud så bortskämda ni är Drömmer
    Ahh precis! Finns värre saker du kan ha hängandes över dig än oupptäckt otrohet! :)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 14:32:32 följande:
    Ja precis, så det går liksom inte att påstå att man kommer komma undan med det.

Nejdå, du blandar ihop relationer med en rättegång, det spelar ingen roll om det finns bevis eller inte, tycker man att ens partner inte går att lita på så är det slut med eller utan bevis.

Japp det går säkert att leva så, men då är det ju bra om man fattar att det är vad man ger sig in i och att man kommer ha den risken hängande över sig så länge man är ihop.

Med ditt synsätt så går det inte att komma undan med otrohet förrän man är död och begraven.

Visst... Du kan göra slut av vilken orsak som helst... Men särskilt vanligt tror jag inte att det är efter så lång tid. Jag har inte varit med om det någon gång i vart fall.

Visst, du får ha det på ditt samvete med de risker som finns. För min del är det en enkel sak.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 15:16:29 följande:
    Tja om det enda man bryr sig om är sig själv och fullkomligen skiter i vad det innebär för andra så är det ju pissenkelt att resonera så... men man kan ju fråga sig hur friskt ett sånt förhållningssätt mot människor som ska föreställas stå en nära är? Att skita i vilket lidande man utsätter sin partner och sina barn för är ju oftast något man förknippar med empatistörningar.
    Anonym (Casanova) skrev 2023-02-20 14:57:47 följande:

Med ditt synsätt så går det inte att komma undan med otrohet förrän man är död och begraven.

Visst... Du kan göra slut av vilken orsak som helst... Men särskilt vanligt tror jag inte att det är efter så lång tid. Jag har inte varit med om det någon gång i vart fall.

Visst, du får ha det på ditt samvete med de risker som finns. För min del är det en enkel sak.
    Antingen när man dör eller om man avslutar relationen av andra anledningar. Men så länge man lever och är ihop så kommer alltid risken att det kommer fram finnas.

Jodå det är väldigt vanligt att man gör slut även efter 10 år eller mer... av den enkla anledningen är att få människor vill leva med någon man inte litar på och när det kommer fram 10 år senare så är det ofta oxå 10 ggr värre för då har man ju slösat bort 10 år av sitt liv på en skithög... men det här fattar aldrig människor som är otrogna för de vill ju alltid inbilla sig att konsekvenserna av deras handlingar är obefintliga eller väldigt små.
    Du låter bitter? Råkat ut för något?

Menar du att det är väldigt vanligt att +10år gammal otrohet kommer upp till ytan? Källa på det? Eller killgissar du bara?

Jag tror personligen utan att ha någon som helst statistik att det tvärtom är väldigt ovanligt att otrohet dyker upp +10 år senare om den inte är pågående.

Jag har som sagt aldrig råkat ut för något som ens är i närheten av det... Möjligen indirekt. Erkände en tidsperiod. Men då hade jag åkt dit för något jag gjort i närtid.

Inbillar mig inget. Tänker inte så mycket på konsekvenser. Gör det som faller mig in bara.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (feltolkat) skrev 2023-02-20 15:43:56 följande:
    Och du låter som en narcissist / sociopat, föddes du sån eller kom det med tiden?

Jag menar att det är nog precis lika vanligt att man avslutar en relation pga en otrohet oavsett om det kommer fram efter en vecka eller efter 10 år.

Bara för att du inte råkat ut för det så betyder ju inte det att det inte existerar, det betyder att just du saknar erfarenhet av det. Och ja då det kom fram i närtid så slapp ju just den personen slösa bort 10 år av sitt liv på dig.

Japp människor som inte brys sig om andra bryr sig inte om konsekvenser. Det enda de bryr sig om är sig själva och sin egen njutning.
    Det kom med uppfostran. Var snäll, lite blyg från början.

Så, varför är du så bitter?

Nja... Hade det varit vanligt förekommande att gamla älskarinnor hörde av sig och berättade för din tjej att du varit otrogen för många år sedan så hade jag råkat ut för det... Jag har haft en del längre förhållanden och varit rätt så flitig.

Har du själv letat reda på något gammalt ragg 10+ år senare och berättat för tjejen att hennes kille var otrogen tiotalet år tidigare?

Vad är det som gör att du tror att det är så vanligt? Bara påståendet är ju rätt långsökt...
Svar på tråden Hur kommer otrohet fram?