Hur kommer otrohet fram?
En gång läste jag att man ska välja vem man är otrogen mot, inte med.
En person som är uppmärksam och lyhörd märker om partnern ändrar beteende eller attityd, att något inte stämmer. Jag hade ett långt förhållande med en man som inte kunde hålla sig trogen och jag märkte alltid när det var nåt. Han blånekade in i kaklet varje gång, men det kom alltid fram (kanske missade jag något tillfälle...).
Det blev så småningom en hemsk, dysfunktionell relation där jag blev kär i en annan man (som också hade sambo) och jag inledde en relation med den mannen innan jag avslutade med min sambo.
Mitt ex märkte ingenting. Han var så upptagen med sig själv och sitt.
Mannen som jag hade den hemliga relationen med hade också en sambo som var helt upptagen av sig själv och sin hobby (ridning).
Vi hade en relation nr vi träffades hemma hos honom flera gånger i veckan och även på helger, på hotell osv under tre år. Efter det orkade jag bryta med honom, då jag slutligen insåg att han inte tänkte lämna sambon utan snarare var likadan som min fd (som jag hade avslutat med sedan länge vid de laget).
Mannen är idag gift med henne som han var otrogen mot med mig. Jag kan tänka mig att han har fortsatt med andra efter att jag inte stod ut längre och att hans fru inte märker något alls fortfarande.