• Anonym (Jag)

Träffa nya efter uppbrott?

Jag väntade tills jag flyttade ut. Från den stunden tog det ungefär ett dygn innan jag skaffade konton. Sen att hitta någon jag faktiskt ville träffa tog någon månad däremot, och jag hade sjukt mycket att göra ändå efter flytten, men om jag hade hittat någon dag ett så hade jag träffat den personen veckan efter. Du har inga skyldigheter, annat än gentemot dig själv, och möjligen i viss mån mot de du träffar. Många som är nysinglar är inte riktigt redo för att träffa någon och det är synd om alla som blir rebounds längs vägen.

• Anonym (Jag)
    Anonym (A) skrev 2022-09-04 17:32:15 följande:

Det känns lite ensamt och tråkigt, är ju van vid att ha nån där

Om det är din inställning så är du INTE redo, det kan jag lova. Det är inte sjysst att använda andra som tröstkuddar efter ett uppbrott, och det är vad de skulle bli i det här läget, så vänta ett par månader tills du har landat i dig själv innan du sätter igång.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (A) skrev 2022-09-04 19:12:17 följande:
    Var du över ditt ex redan när ni gjorde slut då?
    Det tog några veckor men egentligen fanns inte kärleken kvar så ja. Jag behövde bara landa i det. Sedan tog det ytterligare några månader innan jag flyttade ut så jag var känslomässigt hyfsat redo, behövde landa i mig själv ett tag där först men ändå, ungefär en månad lite drygt så var det helt rätt.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (A) skrev 2022-09-04 19:12:17 följande:
    Var du över ditt ex redan när ni gjorde slut då?
    Kan tillägga att det var han som gjorde slut, ändå tog det inte lång tid för mig att gå vidare. Jag visste att det var det bästa, för mig och säkert för honom också.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (A) skrev 2022-09-04 19:28:39 följande:
    Jag förstår hur du känner. Det har bara gått några veckor för mig men det känns egentligen rätt, var bara rädd för att förlora det vi hade ändå. Tror inte han var bra för mig och känner att det vore kul att uppleva något bättre.
    Ja rädsla kan sätta käppar i hjulet för en, hindra en från att göra det som är sunt och rätt. Men nu har du tagit dig därifrån och framtiden väntar på dig :) Och bättre partnerval också, garanterat.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (A) skrev 2022-09-04 19:37:34 följande:
    Precis, och tack så mycket! Skönt att du tog dig därifrån med.
    Ja jag är ändå tacksam att det blev som det blev :) Det kan bara bli bättre nu. Lycka till!
Svar på tråden Träffa nya efter uppbrott?