Inlägg från: Anonym (Vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Indraget CSN högskola

Ursäkta, men....

Om du vet att du historiskt haft svårt att klara skolan och att koncentrera dig, är det då så genomtänkt att söka in på högskolan som ensamstående småbarnsförälder?

Den du skulle på intervju med blev givetvis avskräckt av att du inte ens kunde passa en tid nån enstaka timme mitt på dagen vid 1 tillfälle, om du inte klarar det hur ske de kunna tro att du kan arbeta 8tim 5 dagar varje vecka?
    Ständigt vabbande ensamstående småbarnsföräldrar som inte har något nätverk runt omkring som backup är som du säkert förstår inte särskilt attraktiva ur ett arbetsgivarperspektiv... Har de då en hög med sökanden att välja på med lämplig kompetens så....

Sorry att säga det, men så fungerar verkligheten. 

• Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (stressad&orolig) skrev 2022-09-06 20:54:03 följande:
    Du anser alltså att en person som har koncentrationssvårigheter, inte ska studera för att det inte passar dem, då de kanske inte klarar av studierna? Jag VET att jag har koncentrationssvårigheter men jag vill inte låta det styra hela mitt liv och min framtid.

Det låter som att du har haft det lätt i ditt liv med tanke på det du skriver. Någon gång i livet lär man sig att bli mer ödmjuk. Det kommer komma för dig med. 
    Min poäng var att det för någon med dina extra "utmaningar" kanske inte var den lämpligaste idén att hoppa på omfattande högskolestudier just nu under småbarnsåren, en tid som får vem som helst att kämpa för glatta livet bara för att hålla livet flytande...

Du har inte minsta aning om hur mitt liv sett, eller ser ut, så jag låter den där sista spydiga kommentaren vara...
Svar på tråden Indraget CSN högskola