Inlägg från: Anonym (Ang. utbildning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ang. utbildning)

Indraget CSN högskola

Andra har varit inne på det men jag tar upp det ändå.

Utbildning är faktiskt inte det bästa för alla. Som jag upplever det finns det någon märklig idé hos många om att man bör läsa på universitet eller högskola, bara för att. Huruvida den utbildning man läser är bra, leder till jobb (eller jobb som betalar bättre än vanliga kneg) osv. verkar spela mindre roll. Jag tror att det är att göra ganska många en otjänst, särskilt dem som är studiesvaga, att pusha utbildning för utbildningens egen skull.

Din sits låter väldigt tuff TS, men jag är i ungefär samma ålder som du så känner igen känslan av att man "inte har tid". Vet du med dig att det är rätt utbildning för dig och något du vill jobba med i framtiden så kör på och stort lycka till.

Men för andra som är i samma sits som TS men inte påbörjat en utbildning än så vill jag bara säga tänk till innan. Är utbildningen faktiskt bra? Kommer den leda till ett vettigt jobb? Kommer du att klara av den?

Är svaret på någon av frågorna nej så bör man avstå. Annars blir det bara mer stress och sämre ekonomi under några år till ingen nytta.

Svar på tråden Indraget CSN högskola