• Mon 5 Sep 2022 20:10
    4588 visningar
    5 svar
    5
    4588

    Anmäla el ansöka

    Idsg har jag börjat jobba 50 o ska ansöka om 50 i fp för att inte få ner sgi. Jag har anmält tidigare o plockar nu ut för juni ligger lite efter för jag vilö räkna ut hur mycket vi kan spara. Men nu min fråga idag har jag anmält igen o ska ju bara ta 50 procent nu. Räcker det att jag anmält o kan jag ansöka om 50 procent nu upp till 90 dagar framöver? Iom att jag ff plockar ut i juni? 
    Vill intr förlora sgi

  • Svar på tråden Anmäla el ansöka
  • Anonym (WIm)
    Mon 5 Sep 2022 20:13
    #1

    Finner FK det nödvändigt att undersöka om du har stöd för resterande 50% genom arbete eller annat  så  gör dom det. Men det har du ju, så då är det inget problem.
    Så lägg in 5st  halvdagar eller om du tar  2,5 hel dag per vecka, det kvittar. Det fortsätter räknas på samma belopp. 

  • Mon 5 Sep 2022 20:30
    #2
    Anonym (WIm) skrev 2022-09-05 20:13:51 följande:

    Finner FK det nödvändigt att undersöka om du har stöd för resterande 50% genom arbete eller annat  så  gör dom det. Men det har du ju, så då är det inget problem.
    Så lägg in 5st  halvdagar eller om du tar  2,5 hel dag per vecka, det kvittar. Det fortsätter räknas på samma belopp. 


    Nej nej det kvittar inte! Samma belopp ja, men ts kan inte ta heldag fp (på sgi-nivå) och jobba 50% samma dag. 

    Ts: om jag tolkar dig rätt så tror jag inte det spelar nån roll när du anmäler utan du måste ta ut senast 3 mån bakåt i tiden. 
  • Mon 5 Sep 2022 20:31
    #3

    90 dagar rättare sagt. 

  • Mon 5 Sep 2022 20:56
    #4

    Så sålänge jag ansöker senast 90 dagar bakåt så kan jag inte förlora sgi. Kommer ta halvdagar fl o jobba halvdagar så 100 allt som allt. Blev bara orolig över att jag måste ansöka idag nör jag börjat jobba? Men läst texten mpnga gånger o verkar ju vara 90 dagar? Även om man fyller upp?

  • Anonym (WIm)
    Tue 6 Sep 2022 06:24
    #5
    Jemp skrev 2022-09-05 20:30:47 följande:
    Nej nej det kvittar inte! Samma belopp ja, men ts kan inte ta heldag fp (på sgi-nivå) och jobba 50% samma dag. 

    Ts: om jag tolkar dig rätt så tror jag inte det spelar nån roll när du anmäler utan du måste ta ut senast 3 mån bakåt i tiden. 
    Nej det har jag inte skrivit heller. Antingen tar man halvdagar 5st eller så tar man totalt 2,5 dag per vecka 2 hela + 1 halv. 
Svar på tråden Anmäla el ansöka