• TheSwedishKiwi

    Resa med permobil

    Vill börja med att be om ursäkt för jag visste inte vilken kategori jag skulle välja då det inte fanns något som passade, men hoppas att någon kan hjälpa mig.

    Jag skulle behöva få upp min mamma från Nyköping till Stockholm i tre veckor då de ska renovera hennes hiss. Hon är handikappad och använder permobil och är därför beroende av en hiss. Vi bor i hus och därför skulle hon kunna bo hos oss under tiden så länge vi kan få till allt, men det första problemet vi stött på är att vi inte vet hur vi ska få upp permobilen till Stockholm. Använder man sig av flyttfirma? Taxi? Eller något annat? Om någon har erfarenhet får ni gärna ge tips! 

  • Svar på tråden Resa med permobil
  • Jemp

    Tåget skulle det naturligtvis stå. Det är nog främst mälartåg som kör den sträckan och tågen har rullstolsplatser. De kan bokas så ring och hör med dem om specifikt permobil men jag tror inte det ska vara några problem, de är rymliga. 

    Vissa andra tåg kan vara problematiska, det är väl SJs regionaltåg som har branta trappor om jag tänker rätt.

Svar på tråden Resa med permobil