• Anonym (Normalt?)

Är det ok?

Är det ok att folk på jobbet väljer att inte sätta sig bredvid en på lunchen? sätter jag mig först börjar dem att sätta sig längst bort och den person som kommer sist brukar tyvärr vara tvungen att hamna bredvid mig. Är det normalt att det går till såhär?

• Svar på tråden Är det ok?
  • Jemp

Sätter du ställer frågan på gör att det låter som att du inte blir särskilt schysst behandlad. Naturligtvis inte ok att frysa ut en enstaka.  

Men sen beror det väldigt mycket på hur det fungerar på den aktuella arbetsplatsen. Jag jobbar på ett såpass stort ställe att jag inte känner alla och sätter mig oftast inte vid nån random då. Vissa dagar vill jag sitta själv då jag är rätt introvert. 

• Friger

Nä, det är inte normalt. Man brukar sätta sig i en klunga och snacka skit om de som ännu inte kommit.

Har du någon egen teori om varför det blivit så?

• Anonym (Mia)

Det beror på. Söker du kontakt och liksom bjuder in dem att sitta med dig eller tittar du bort och ser ut som att du vill vara ifred?

• Anonym (Normalt?)

Jag pratar inte så mycket, eller ja jag pratar inget alls knappt, och tänker att de inte vill sitta bredvid mig då jag är konstig. 

• Anonym (Beror på)

Svårt att säga. Tycker att det beror på hur många ni är, hur nära ni jobbar ihop och kanske främst vilka signaler du sänder ut (om du tittar upp och hejar och bjuder in). Skulle till exempel inte sätta mig bredvid någon som inte tittar upp och säger hej när jag kommer in i rummet. Gör du det?

• Anonym (X)

Är det du som stannade hemma från konferensen?

• Anonym (A)
    Jemp skrev 2022-09-06 19:26:00 följande:
    Sätter du ställer frågan på gör att det låter som att du inte blir särskilt schysst behandlad. Naturligtvis inte ok att frysa ut en enstaka.  

Men sen beror det väldigt mycket på hur det fungerar på den aktuella arbetsplatsen. Jag jobbar på ett såpass stort ställe att jag inte känner alla och sätter mig oftast inte vid nån random då. Vissa dagar vill jag sitta själv då jag är rätt introvert. 
    Håller med
  • Friger
    Anonym (Normalt?) skrev 2022-09-06 19:29:03 följande:

Jag pratar inte så mycket, eller ja jag pratar inget alls knappt, och tänker att de inte vill sitta bredvid mig då jag är konstig. 

Kan ju vara så enkelt att de tror att du inte vill vara med dem.

Är du tyst och avvisande kan ju folk lämna dig ifred för att de tror att du vill vara ifred.
  • Anonym (Beror på)
    Anonym (Normalt?) skrev 2022-09-06 19:29:03 följande:

Då tycker jag inte att det är så konstigt att det blir så. Vad tycker du själv?
  • Anonym (Normalt?)
    Anonym (Beror på) skrev 2022-09-06 19:58:39 följande:
    Då tycker jag inte att det är så konstigt att det blir så. Vad tycker du själv?
    Ok
Svar på tråden Är det ok?