• Anonym (Ledsen)

Min man ljög om var han var

Ikväll var min man iväg först på ett kala med sina bröder och vänner, sa han skulle komma hem vid 9. När klockan sedan blev 9 sa han att han skulle vara kvar där ett tag till. Tänkte inte mer på det. Väntade och väntade och när klockan blev 2 började jag undra. Han sa då att han var hos sin bror. 

Frågade om jag skulle hämta honom så han slapp gå ute i mörkret men det ville han absolut inte. Tyckte det var lite skumt men tänkte inte mer på det sen. Vid 3 sa han att han var hemma, gick då och kollade ut och såg att han gick från ett helt annat håll. Ett gammalt ragg till honom bor nästan granne med oss. Han kom därifrån. Var såklart väldigt packad också (han brukar dricka alldeles för mycket tyvär). Frågade honom varför han tog den vägen men han sa att han bara tog en annan väg. Sedan erkände han att han var hos henne. Han sa att hans bror också var där och en till. skrev till den ena och frågade lite snällt om de varit där ikväll och att min man sa att de var någon helt annanstans, men har inte fått något svar. 

Vad ska jag tro och göra? Är så väldigt ledsen 

• Svar på tråden Min man ljög om var han var
  • Anonym (Ledsen)

Att folk inte gillar honom då* menade jag, med att han inte klagar om något utan super istället när något är jobbigt. Skrev som en kratta men jag hoppas ni förstår hur jag menar. 

• Anonym (Ledsen)

Men att gå runt och klaga på ytliga saker som tex då någon kompis varit dum går bra. Men inte djupare saker. 

• Anonym (Livet är kort)

Så då slutar han dricka helt och hållet från och med NU. Räcker det verkligen för dig ts? Allt han gjort tidigare då? Och kommer du att ha styrka nog att lämna honom när han får återfall? För det är NÄR och inte OM. Han kommer att få återfall, antagligen flera också med tanke på hur svag han verkar vilja framstå.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Livet är kort) skrev 2022-09-11 13:17:32 följande:

Så då slutar han dricka helt och hållet från och med NU. Räcker det verkligen för dig ts? Allt han gjort tidigare då? Och kommer du att ha styrka nog att lämna honom när han får återfall? För det är NÄR och inte OM. Han kommer att få återfall, antagligen flera också med tanke på hur svag han verkar vilja framstå.

Nej jag vet inte om det räcker egentligen för såren från det som gjorts innan finns ju ändå kvar och funderingar kring vad som tex hände i fredags. Ja jag är med rädd för dett. Det har jag talat om för honom.
  • Anonym (Ledsen)

Flrstår heller inte inte att man inte blir rädd för sig själv när man gör konstiga saker på fyllan. Hade aldrig ens vågat dricka om jag blev sådan. Det är mycket frågor man har.

• Drottningen1970

Hans drastiska löfte om att nu HELT sluta dricka bottnar sig naturligtvis i att han vet att han gjort bort sig rejält =varit otrogen.

• Kockobello
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-11 13:11:11 följande:
    Han dricker kanske var tredje månad. I början var det flera gånger i veckan. Då jag kom dit var han redan däckad. Bättre har det ju blivit men inte tillräckligt.
    Ah, men det finns män som inte har alkoholproblem alls. Skaffa en bra man istället. 
  • Anonym (Ledsen)
    Drottningen1970 skrev 2022-09-11 13:21:54 följande:

Hans drastiska löfte om att nu HELT sluta dricka bottnar sig naturligtvis i att han vet att han gjort bort sig rejält =varit otrogen.

Är rädd för det kan vara så för det brukar han inte säga själv. Men jag hoppas det inte är så.
  • Anonym (Ledsen)

Han har till och med erkänt att han har problem för två av dem han umgicks med den kvällen.

• Anonym (Livet är kort)
    Anonym (Ledsen) skrev 2022-09-11 13:23:38 följande:

Han har till och med erkänt att han har problem för två av dem han umgicks med den kvällen.

...säger han ja. Håller med den som skrev att han har dåligt samvete pga otrohet. Nu försöker han få det att låta som att det är spriten som är problemet, att allt kan skyllas på den. Han försöker skapa sig ett alibi inför dig. Sedan tror jag tyvärr att det är tomma ord. Det är bakfylleångesten som har slagit till, men han lär fortsätta dricka. Kanske inte nästa helg men ganska snart. Skulle vara förvånad om han lyckas hålla sig undan spriten mer än ett par månader. Under den tiden kommer han antingen bete sig som ett skenheligt lamm eller ta ut sin frustration på dig istället.
Svar på tråden Min man ljög om var han var