Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Jävla kontrollant!!

Anonym (Arg resenär) skrev 2022-09-12 16:34:08 följande:

Kontrollanten kunde varit bättre i sitt bemötande än en iskall stolpe! Förklara på ett trevligt sätt vad som gäller, då hade jag inte varit lika tjurig. Nu kommer jag bråka, jag betalar när hon ber om ursäkt för sitt icke serviceminded beteende.

Den ursäkten kan du se dig i stjärnorna efter för den kommer du aldrig att få.
    Så betala nu och sluta tjura som en barnung.

Du gjorde fel och det får du stå för. 
  • Anonym (123)
    Friger skrev 2022-09-12 17:52:03 följande:

Jag hade blivit en dålig kontrollant. Jag hade inte haft hjärta att bötfälla en mamma med barnvagn.

Samma sak med parkeringsvakter. Det handlar inte om att få bort dåligt parkerade bilar. Utan att sätta dit de som glömt för att tjäna pengar.

Vad är det för trams?
    En mamma med barnvagn som tjuvåker är inte ett uns bättre än vem som helst annars som fuskar. Eller snattar i butiker. Eller skor sig på andra på vilket jäkla sätt som helst.

Så du skulle missköta ditt arbete alltså?
    Klarar man inte av sin arbetsuppgifter för att man är blödig så ska man kanske jobba med något annat.

Hur tror du kollektivtrafiken eller för den del bilparkeringar skulle funka om ingen kollade att folk sköter sina förpliktelser?

"Inte hjärta att bötfälla en mamma med barnvagn"??? Det är ju bara löjligt.
  • Anonym (123)
    Friger skrev 2022-09-12 18:11:43 följande:
    Ja, jag skulle missköta det arbetet. Sa ju att jag skulle bli en dålig kontrollant.

Det går att bötfälla bilar som parkerar dumt och ha rimlig kontroll av parkingsplatserna. Det hindrar folk från att sätta det i system att inte betala.

Förut så kollade de platserna utanför mitt jobb 1-2 gånger i veckan. Dvs glömde du någon gång så klarade du dig oftast. Men struntade du i att betala så blev det dyrt.

Nu åker de fram och tillbaka längs med gatan mer eller mindre. Du får en böteslapp varje gång du glömmer eller appen strular så du tror du parkerat men inte gjort det.

Jag jobbar med något annat. Men det låter som du skulle bli en bra lägervakt... Ursäkta. Parkeringsvakt.
    Ok, så du jämför mig med en nazist för att jag tycker att man ska sköta sina åtaganden?
    Både som utnyttjare av buss//parkering/whatever och som kontrollant?

Hur tror du att det skulle se ut om de inte fanns?
  • Anonym (123)
    Anonym (Troll) skrev 2022-09-12 18:23:37 följande:
    Och sedan jämför hen personen med en lägervakt..... Lågvattenmärke på den kommentaren faktiskt.
    Eller hur?
    Så oerhört lågt.
  • Anonym (123)
    Friger skrev 2022-09-12 18:47:10 följande:
    Ahhh jag skrev ju det i kommentaren. Det var inga problem när kontrollerna skedde lagom. Skötte du dig och betalade så var det oftast inga problem om du glömde någon gång ibland. Men satte du det i system att inte betala så var det inte lönsamt.

Att sätta dit mammor med barnvagn och gamla tanter o d. Nä det gör jag inte om det inte finne en ovanligt bra anledning.

Sån jag är. Plus att jag är lite elak mot sådana som dig! :)
    Elak?
    Trodde du att du var elak?

Du var bara pinsamt plump. Att vara elak är något helt annat, ska du veta.

Hur tänker du om mammor utan barnvagn då?
  • Anonym (123)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2022-09-12 18:54:34 följande:
    Håller verkligen med. Inte ett dugg elakt, enbart pinsamt för Friger själv. 
    Precis.
    Verkligen ett rejält bottennapp.
  • Anonym (123)
    Xlr8 skrev 2022-09-12 19:37:22 följande:
    By the way vart är min tåglinje?
    Dit!
Svar på tråden Jävla kontrollant!!