Inlägg från: Anonym (.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (.)

Betala eller ej, vem har rätt?

Anonym (Arg) skrev 2022-09-14 14:59:58 följande:
    Betala eller ej, vem har rätt?

För nån vecka sen hade jag en läkartid. Dom skickade sms om att dom behöver ändra tiden och bad mig ringa upp. Jag gjorde inte det och nu har jag fått avgift för besöket.

Jag tolkade meddelandet som att tiden var avbokad, men enligt dom betydde att jag inte ringde att jag skulle ha kvar tiden!? Jag fick påminnelsesms om tiden efter det att den skulle ha varit avbokad, men det är ju inte ovanligt att dom missar att ta bort!?

Jag tolkar det som att de behövde ändra tiden, inte att det skulle göras. Därför ville de ringa och stämma av med dig. 

Varför ringde du inte tillbaka, känns slappt att inte göra det. Ville du inte ha en ny tid?

Tror inte du får rätt, eftersom du bara struntade i deras SMS, men du kan ju försöka. 
  • Anonym (.)
    Anonym (nä) skrev 2022-09-14 15:44:48 följande:
    Man kanske inte hinner ringa upp precis då, eller så är tiden en rutinkoll som man kan vänta på tills det skickas ut en ny tid.

Känns snarare slappt av mottagningen att skicka SMS om att ändra tiden men sen kräva TS på pengar för att hon inte återkopplade.
    Då kan man ringa när man har tid, om man nu inte tycker det är viktigt. Att bara skita i det är nonchalant, tycker jag. 

De tolkade det nog som att TS ville behålla tiden eftersom som hon inte återkopplade. De kan ju inte sitta och gissa vad TS vill. 
Svar på tråden Betala eller ej, vem har rätt?