Inlägg från: Citronella |Visa alla inlägg
  • Citronella

    Vilket program är billigast på diskmaskinen?

    Anonym (Handdisk) skrev 2022-09-14 22:06:24 följande:

    Att handdiska disken borde väl vara mest energieffektivt?


    Det går åt både mer vatten och mer energi att handdiska men bor man i lägenhet där man inte betalar för varmvatten blir det såklart billigast. 
  • Citronella

    Ecoprogrammet är det som drar minst, tänk på att sätta på maskinen en tid på dygnet när elen är som billigast (oftast på natten) 

  • Citronella
    Anonym (Handdisk2) skrev 2022-09-15 00:33:29 följande:
    Jag handdiskar en gång om dagen, ibland två och  tror inte jag gör av med mer  än en maskin skulle. Vi är iofs bara två i hushållet. 
    Lägenhet, el ingår i hyran. Ingen diskmaskin finns här så jag har inget val. 
    Det handlar inte om att tro, handdisk drar mer vatten och energi jämfört med att diska en full diskmaskin det är ingen åsikt. Du kan köpa en diskmaskin, själv har jag en bänkdiskmaskin.
    sextiotalist skrev 2022-09-15 06:28:14 följande:
    Endast om man har timtaxa. Har man inte det så gör det ingen skillnad 
    Det är underförstått. 
  • Citronella
    Anonym (Handdisk2) skrev 2022-09-15 10:13:00 följande:
    Det kan jag inte alls det. Jag vill inte ha en stor bumling som tar plats i mitt kök eller betala de maskin för installation. Jag sköljer i balja och kallt vatten. 
    Då handlar det om att du inte VILL inte att du inte KAN. Jag har aldrig sagt att du ska ha en diskmaskin heller jag har bara sagt att det går. De flesta kranar har ett uttag för bänkdiskmaskin det är inte svårare att koppla in än en stickkontakt. Att byta kran kan vem som helst som är händig göra. 
    Anonym (Handdisk2) skrev 2022-09-15 10:14:03 följande:
    Eller betala för en maskin plus installation. 
  • Citronella
    Anonym (Handdisk2) skrev 2022-09-15 19:34:52 följande:
    Jag vill inte betala för det och själv får jag inte. 
    Vem säger att du inte får? 
Svar på tråden Vilket program är billigast på diskmaskinen?