• TopG

    Bytt jobb. Trivs inte alls

    Hej. 


    Har precis bytt jobb. (2 mån) Det är inte alls som jag trodde o har så ont i magen. 
    Dom säger att jag är duktig o jag har kommit in i arb.uppgifterna bra men de är inte jag. Jag trodde att jag skulle gilla det men nej, de gör jag inte. Inte alls. 


    Som de känns just nu vill jag aldrig mer gå dit. Tiderna är bra, det är de enda! 


    Vad gör man..
    Någon som varit i samma sits?
    Vad gjorde du? 

  • Svar på tråden Bytt jobb. Trivs inte alls
  • Aliona

    Leta nytt jobb och när du får något säger du upp dig. Det är inte alls ovanligt att folk kommer och går på arbetsplatser. Men säg inte upp dig förrän du har något nytt, man vet aldrig hur lång tid det tar, och dessutom ser det bättre ut när du söker jobb om du redan har ett. Du får hitta på ett bra sätt att förklara varför du vill byta så snabbt. 

    På nuvarande jobbet får du fundera på om det är något du kan göra för att trivas bättre, kanske få mer/mindre av någon uppgift, byta team etc. Två månader är inte så långt tid på ett nytt jobb så ge det en chans att fungera, om inte annat så tills du hittat nytt. 

  • complicit

    Finns det möjlighet att gå tillbaka till ditt gamla jobb?

    Annars sök nytt jobb eller prata med din nya chef. Vad var sagt om arbetsuppgifterna när du fick tjänsten?

Svar på tråden Bytt jobb. Trivs inte alls