Veckopeng växelvist boende.
Är i lite samma situation, fast jag är pappa till två barn och betalar 500 euro per månad och barn i underhåll till barnens mamma (bor i Finland; här får mammor underhåll och allt barnbidrag även om man bor varannan vecka...).
Det där underhållet ska täcka hobbyer, kläder, fritidssysselsättningar, "resor i vardagen", telefon etc. - samt "fickpengar". Alltså på ALLA dagar. Jag har fått ett "umgängesavdrag" som är ca 2 euro per dag - räcker alltså knappt till barnens frukost.
Jag tycker mamman ska ge barnen veckopeng/månadspeng samt betala deras busskort MEN ICKE. Hon har också bråkat enormt om kläderna sedan barnen var små, och enda som har hjälp har tyvärr varit att inte införskaffa något alls själv till barnen, vilket jag gjorde från början, för då säger hon till barnen "Där ser ni! Jag sa ju att pappa borde köpa kläder till er!". För att sedan vägra skicka kläder med barnen för det "får väl du ordna själv".
Jag vet inte riktigt vad jag ska öra för att få henne att förstå. De har mitt betalkort i buss-appen så de kan använda buss (som jag kan frysa på hennes dagar), men hur ska jag göra med fickpengar? Känns så surt att betala så himla mycket i underhåll PLUS att betala allt för barnen på mina dagar...
Funderar på att helt enkelt vägra ge barnen fickpengar och bara upprepa varje gång att jag skickat deras fickpengar till deras mammas konto, men känns lite som att barnen kommer i kläm...
Nåt annat tips?