Inlägg från: Anonym (Kungen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kungen)

Sova över

Drottningen1970 skrev 2022-09-17 15:26:39 följande:

Fattar inte hysterin. Om det är sex man är rädd för så kan de ju göra detta nån annanstans.

Man ger ok till sex på ett tydligt sätt när man låter pojkvän/flickvän sova över. Tycker man behöver vara gammal nog så att man vet att man verkligen vill. Är man ex 12 så vet man kanske inte hur man ska göra om killen ligger och klämmer på en hela natten.

ligger man i samma säng så är det många timmar som man kan bli pressad på att göra saker som man inte vill.
  • Anonym (Kungen)
    Anonym (Mamma) skrev 2022-09-17 16:32:07 följande:
    Och du verkar underskatta hur många ungdomar som inte vågar säga nej i en utsatt situation.
    Exakt. Min tjej fick börja sova över med sin kille när hon var 15. De första 4-5 gångerna sa jag att det skulle vara hemma hos oss, så man finns i närheten om det skulle vara något.
  • Anonym (Kungen)
    Drottningen1970 skrev 2022-09-17 15:55:09 följande:
    sexuellt drivande i 12-13 års åldern är det nog vanligare att tjejer är. De flesta killar är fortfarande omogna och barnsliga. Det är tjejerna som är det mer försekomna i den åldern. Därför har jag pratar med min son om detta att aldrig låta sig pressas till nåt man inte vill och rätten till sin kropp.

Men jag ser verkligen inte kopplingen till att säga ok till sex för att man sover över.  Det är väl inte föräldrarna som ska säga det ok till sex överhuvudtaget? Där handlar det ju snarare om att vägleda, lära dom att lyssna till sig själva och göra ansvarsfulla val.
    Behöver ju inte hela tiden vara jämngamla kan ju vara en 13 årig tjej och 15 årig kille.

Anser att man ger ok till sex om man låter ett par sova i samma säng. Alla förstår nog att man kan ha sex på dagen också.
Svar på tråden Sova över