Anonym (Omega) skrev 2022-09-17 18:43:34 följande:
Anonym (Lästips) skrev 2022-09-17 18:21:31 följande:
Bra tips ovan om att faktiskt ta lite prover. Om du inte får göra det på din V.c så går det via Werlabs.
Tack för svar! Jag lämnade blodprov senast för ett par månader sen - de tog en faslig massa rör, så jag tror de kollade i princip allt som kan kollas Alla prover var dock normala, så det gav inte just nåt...
Anonym (Lästips) skrev 2022-09-17 18:21:31 följande:
Kosttillskott kan ytterst sällan ersätta en fullvärdig kost
Det där har jag alltid undrat över. Jag har hört just det argumentet många gånger, men vad är det egentligen som gör att något blir mindre bra/fungerar sämre för att man får det i sig i form av kosttillskott? Om jag har en kost som täcker det mesta, utom just omega-fettsyrorna, varför skulle det vara bättre att t.ex. lägga till en massa rapsolja på salladen än att ta det i form av kosttillskott? Jag fattar så klart att det inte går att leva på enbart knäckebröd, till exempel, och sen komplettera allt annat i form av kosttillskott, men om man har en kost som på det stora hela är bra, varför är kosttillskott för att täcka in det sista då sämre än "naturlig" mat?
Låt göra en ordentlig och grundlig blodanalys, och gå till en riktig duktig, påläst och insatt naturopat. Mvh, Pentra