Inlägg från: Anonym (Lästips) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lästips)

Man får fler och/eller andra symptom vid brist vad jag kunde läsa mig till. Jag tror ändå det är efterverkningar av sen du mådde dåligt. Jag led av extrem sömnbrist när jag hade fått mitt andra barn. Hjärnan la helt enkelt av. Jag kunde inte ens läsa en tidning för jag fattade inget. En bok var bara glömma. Korsord också. Jag klarade bara det mest elementära. Det tog lång tid att komma tillbaka. Om du är kvinna börjar du komma in i klimakteriet- det kan faktiskt också påverka. Förutom en hel massa annat jag hade tänkt långt före brist på just omega. Men prova ät mer fisk och använd rapsolja i maten och se om du märker nån skillnad. Ät d-vitamin också nu under vinterhalvåret. Nötter.

• Anonym (Lästips)
    Anonym (Omega) skrev 2022-09-17 17:42:23 följande:
    Tack! Ja, jag är kvinna - kanske har du rätt i att det kan vara klimakteriet; det har inte ens fallit mig in, haha! Jag är väl inte jättepigg på att ändra min kost, men det finns ju kosttillskott man skulle kunna testa tänkte jag, men först ville jag kolla lite om det överhuvudtaget är rimligt att det är detta som felar.
    Kosttillskott kan ytterst sällan ersätta en fullvärdig kost så försök ändå ändra nånting. Bra tips ovan om att faktiskt ta lite prover. Om du inte får göra det på din V.c så går det via Werlabs.
  • Anonym (Lästips)
    Anonym (Omega) skrev 2022-09-18 17:17:17 följande:
    Kort sagt: min fråga gällde inte hur jag ska få i mig O3; den gällde huruvida min kognitiva nedsättning kan bero på O3-brist.
    Vilket jag fortfarande inte tror. Men med det sagt säger jag inte att du inte bör äta extra omega 6- det kan kanske påverka din kropp positivt på nåt sätt.
Svar på tråden Kan det vara omega3/6-brist???