• SskEmma

Hjälp

Hjälp nu! 

tog ut spiralen och fick sedan blödning två dagar efter. Testar sedan med ägglossningstest som ger fullt utslag söndagen 4/9. Någon dag därefter lär ägglossning skett. 

testar nu INNAN bim med clearblues veckoindinator med 3+???

hur är det möjligt och är det någon Som varit med om detta? Mår dessutom så illa, vilket jag inte gjorde med dottern! 

• Svar på tråden Hjälp
  • SskEmma

Någon som kan ha någon idé? brukar veckoindindikatorn ge felvärde? Eller skulle det kunna vara tvillingar?! Pga den höga hc-nivån.

• Anonym (M)

Grattis till graviditeten! Man börjar räkna graviditetsveckor två veckor före befruktningen (första dagen på senaste mensen) så det verkar väl rimligt att du är i vecka tre. 

• SskEmma

Hej och tack! 😍! Nej, veckoindikatorn utgår från ägglossningen! Därav är det så märkligt! 😯

• Butembobaby

Grattis till plusset Hjärta

Det skulle kunna vara som du säger, högt hcg pga tvillingar. Ett annat alternativ är att du på något vis blivit gravid redan innan  du tog ut spiralen och att utslaget på ÄL-testen i själva verket var pga att du redan var gravid Glad

Enda sättet att veta säkert är ultraljud, så antingen får du boka in ett privat eller vänta tills KUB 

• SskEmma
    Butembobaby skrev 2022-09-18 13:12:56 följande:

Grattis till plusset Hjärta

Det skulle kunna vara som du säger, högt hcg pga tvillingar. Ett annat alternativ är att du på något vis blivit gravid redan innan  du tog ut spiralen och att utslaget på ÄL-testen i själva verket var pga att du redan var gravid Glad

Enda sättet att veta säkert är ultraljud, så antingen får du boka in ett privat eller vänta tills KUB 

åh Tack för svar! Blir så nervös över att det är något fel? druvbörd/mola mm.

men det verkar ändå vara ganska ovanligt? huaaaaa😩😩
  • Anonym (S)

Jag skulle nog inte lita på clear blues digitala test. Det är ju bara en optiskt avläsning. Det är ju på samma sätt som att ett svagt test skulle ge färre veckor.  Hur ser ett vanligt RFSU-test ut för dig?

• SskEmma
    Anonym (S) skrev 2022-09-18 18:24:45 följande:

Jag skulle nog inte lita på clear blues digitala test. Det är ju bara en optiskt avläsning. Det är ju på samma sätt som att ett svagt test skulle ge färre veckor.  Hur ser ett vanligt RFSU-test ut för dig?

Fullt utslag 🤷🏼?♀️🤷🏼?♀️🤷🏼?♀️
  • Missone

Har själv precis haft utomkvedshavandeskap, blöder du i en vecka efter, får ont i magen så är gyn ett tips. Jag har ev mitt sista blodprov på torsdag för att se så hcg nivån är normal igen. Det jag nästan visste redan vid första vul var att ngt var fel, mitt hcg steg inte som de skulle eller ja inte lika snabbt som de ska. 

Men om du är orolig skulle jag ringa till gyn åh be om ett vul för att se så allt är okej. Jag hade typ inget som tur var! Har aldrig mått dåligt osv. 

Svar på tråden Hjälp